راههای رفع ایراد کولر خودرو

۷۶ 53149

روش عیب یابی سیستم کولر:
مشکل: هوای خروجی از کانال های کولر به اندازه کافی خنک نیست.
علت ها:
۱- دریچه ورودی هوای خارج خودرو باز است.
روش اصلاح: دریچه را ببندید.
۲- تسمه کمپرسور خوب سفت نیست و لغزش دارد.
روش اصلاح: یا تسمه را تعویض کنید و یا اگر سالم است آنرا به اندازه کافی سفت کنید.
۳- شیر آب رادیاتور بخاری باز است.
روش اصلاح: شیر آب بخاری را ببندید و در صورتی که در خودرو شیری به این منظور پیش بینی نشده شیلنگ آب بخاری را با پوسته موتور یکسره کنید.
۴- دریچه بخاری باز است.
روش اصلاح: دریچه بخاری را ببندید.
۵- پره های کندانسور توسط ذرات ریز مسدود گشته.
روش اصلاح: کندانسور را با فشار هوا تغییر کنید.
۶- مایع مبرد (گاز مبرد) در محلی از کولر به بیرون نشت کرده.
روش اصلاح، سیستم را از نظر نشتی چک کنید و نشتی را بر طرف کنید.
۷- خشک کن بر عکس نصب شده
روش اصلاح: خشک کن را باز کرده و به نحو صحیح مونتاژ کنید.
۸- خشک کن مسدود است.
روش اصلاح: خشک کن تعویض گردد.
۹- اواپراتور مسدود است.
روش اصلاح: محل گرفتگی اواپراتور را تمیز کنید.
۱۰- سطح اواپراتور یخ زده است.
روش اصلاح: ترموستات را کنترل کنید.
 
مشکل: هوای خروجی از اواپراتور دارای طعم و بوی خاصی است.
علت ها:
۱- ذرات ریزی در لابه لای پره های اواپراتور جمع شده اند.
روش اصلاح: داخل پره های اواپراتور را تمیز کنید.
۲- لوله تخلیه آب زیر اواپراتور مسدود است.
روش اصلاح: لوله تخلیه آب اواپراتور را تمیز کنید.
۳- جلبک هایی در لابه لای پره های اواپراتور رشد کرده اند.
روش اصلاح: پره های اواپراتور را با مواد هیدروفیلیک شتسشو دهید.
 
مشکل: سیستم کولر سر و صدا و ارتعاش زیادی دارد.
علت ها:
۱- تسمه کمپرسور شل شده و یا اینکه کمپرسور در محل خود محکم نصب نشده است.
روش اصلاح: تسمه کمپرسور را سفت کرده و یا پیچ های اتصال کمپرسور را در جای خود محکم کنید.
۲- داخل سیکل کولر کمی هوا وجود دارد.
روش اصلاح: گاز کولر را توسط دستگاه ریکاوری تخلیه و مجدداً شارژ نمایید.
 
مشکل: کمپرسور روشن نمی شود و یا به سرعت قطع و وصل می شود.
علت ها:
۱- رله کنترل آمپر خراب است.
روش اصلاح: رله مربوطه را چک کنید.
۲- ترموستات خراب است.
روش اصلاح: ترموستات را کنترل و در صورت امکان تنظیم کنید.
۳- سوئیچ فشار خراب است.
روش اصلاح: سوئیچ فشار و کانکتور برق آن را چک کنید.
۴- فیوز اصلی کولر سوخته است.
روش اصلاح: فیوز را تعویض کنید.
۵-تسمه کمپرسور شل می باشد.
روش اصلاح: تسمه را به اندازه مناسب سفت کنید.
۶- کمپرسور مشکل داخلی دارد.
روش اصلاح کمپرسور را تعبیر و یا تعویض کنید.
۷- ولتاژ باتری خودرو خیلی کم است.
روش اصلاح:باتری را مجدداً شارژ و یا تعویض نمایید.
۸- کلاچ کمپرسور خراب است.
روش اصلاح: کلاچ را تعویض کنید.
۹- سطح درگیری کلاچ آغشته به روغن شده است.
روش اصلاح: سطح درگیری کلاچ را تمیز کرده و یا کلاچ را تعویض کنید.
۱۰- فاصله بین پولی کمپرسور و صفحه کلاچ زیاد است.
روش اصلاح: فاصله محرک کلاچ تا پولی را تنظیم کنید.
۱۱- بعضی یا یکی از رله های سه تایی خراب است.
روش اصلاح: رله خراب را از رله سه تایی جدا کرده تعویض کنید.
 
مشکل: فشار در شیر شارژ فشار پایین خیلی بالا است.
علت ها:
۱- کمپرسور مشکل داخلی دارد.
روش اصلاح: کمپرسور تعمیر و یا تعویض شود.
۲- اتصال حس کننده شیر انبساط به لوله خروجی اواپراتور به درستی برقرار نیست.
روش اصلاح: اتصال تعمیر شود.
۳- خمیر حباب شیر انبساط کنده شده است.
روش اصلاح: خمیر تعویض گردد.
۴- تنظیم شیر انبساط به هم خورده و بیش از حد باز است.
روش اصلاح: شیر انبساط تعویض گردد.
 
مشکل: فشار در شیر شارژ فشار پایین خیلی پایین است.
علت ها:
۱- میزان شارژ کافی نیست.
روش اصلاح: سیستم را مجدداً شارژ کنید.
۲- خشک کن (درایر) مسدود است.
روش اصلاح: درایر تعویض گردد.
۳- شیر انبساط مسدود است.
روش اصلاح: شیر انبساط تعویض گردد.
۴- ترموستات خراب است.
روش اصلاح: ترموستات را چک کنید.
۵- لوله ها یخ زده اند.
روش اصلاح: لوله ها را تمیز کرده و یا جایگزین کنید.
 
مشکل: فشار در شیر شارژ فشار بالا خیلی بالا است.
علت ها:
۱- خنک کاری کندانسور ضعیف است.
روش اصلاح: کندانسور را کنترل کرده و پره های آن را با فشار هوا تمیز کنید.
۲- فن کمکی کندانسور خراب است.
روش اصلاح: فن کندانسور تعمیر و یا تعویض شود.
۳- شارژ گاز بیش از اندازه است.
روش اصلاح: شارژ گاز تخلیه و مجدداً شارژ شود.
۴- داخل لوله ها هوا وارد شده است.
روش اصلاح: شارژ گاز تخلیه و مجدداً شارژ شود.
 
مشکل: فشار در شیر شارژ فشار بالا خیلی پایین است.
علت ها:
۱- میزان شارژ گاز کافی نیست.
روش اصلاح: سیستم را از نظر نشتی چک کنید و پس از رفع عیب، آنرا مجدداً شارژ کنید.
۲- کمپرسور یا کلاچ آن مشکل داخلی دارد.
روش اصلاح: کمپرسور تعمیر و یا تعویض گردد.
 
مشکل: در حین عملکرد کولر دمای آب رادیاتور به صورت غیر طبیعی بالا می باشد.
علت ها:
۱- مدار دور تند درست تنظیم نشده است.
روش اصلاح: پیچ تنظیم مدار تند را تنظیم کنید.
۲- رله مربوط به فن کندانسور خراب است.
روش اصلاح: رله مربوط را تعویض و یا تنظیم کنید.
۳- فن کندانسور سوخته است.
روش اصلاح: فن کندانسور را تعمیر و یا تعویض کنید.
۴- درپوش رادیاتور خودرو درست آب بندی نشده است.
روش اصلاح: درپوش رادیاتور را تعمیر و یا تعویض کنید.
۵- فن رادیاتور کار نمی کند
روش اصلاح: فن رادیاتور و سنسور کنترل دمای آب رادیاتور را کنترل کنید.
۶- عقربه دمای آب رادیاتور روی داشبورد، دما را درست نشان نمی دهد.
روش اصلاح: عقربه مربوطه و یا سنسور کنترل عقربه مربوطه را کنترل و در صورت اشکال تعمیر و یا تعویض کنید.
 
مشکل: کمپرسور کولر به طور دائم کار می کند و به صورت متناوب قطع و وصل نمی شود.
علت:
ترموستات اواپراتور تنظیم نشده و یا تنظیم آن به هم خورده است.
روش اصلاح: ترموستات را تعمیر و یا تعوض کنید.

۷۶ نظرات

  1. Samangh ۱۴آبان۱۳۹۵ at ۲۰:۰۶
    2

    سلام برشما پرایدمدل۸۶دارم کولرش اصلا کارنمیکنه میخواستم ببینم ایاباید به باطریسازنشون بدم ممنون

  2. بهزاد ۱۴مهر۱۳۹۵ at ۱۶:۱۳
    1

    باسلام .یه دوماهی است که یه سمند EF7خریدم .منتهی همون روز اول که ماشین و روشن کردم بدون اینکه کولر بگیرم یکدفعه گاز کولرش به همراه یک صدای عجیب غریب و دودزیاد از جلوی ماشین خارج شد.سه با بردمش نمایندگی و گفتم که نشتی داره و یکدفعه بدون اینکه کولر بگیرم گازش خارج میشه .اونا هم چون خیلی نابلد بودن هر ۳بار فقط گاز کولر برام پر کردن و همین که میومدم بیرون بعد یکی و دو روز که استارت میزدم دوباره گازش یکدفعه خالی میشد .ممنون میشم بگید که مشکلش چیه که وقتی رفتم نمایندگی بهشون بفهمونم .باتشکر-بهزادخلجی

  3. علی ۸مهر۱۳۹۵ at ۱۸:۵۴
    -1

    اگه گاز کولر زیاد باشه چطور میشه

    • سینا ۲۱آبان۱۳۹۵ at ۱۸:۰۲
      2

      کولر به خوبی عملیات خنک سازی رو انجام نمی ده

  4. محمد طاهری ۲۸شهریور۱۳۹۵ at ۱۳:۳۷
    -1

    سلام،ماشینم ۴۰۵مدل ۹۵هست هر چهار پنج روز رله فن سمت راننده میسوزه و یکی از فنا از کار میفته میتونید راهنماییم کنید در ضمن فشنگی آبشو هم عوض کردم رادیات هم هوا گیری شده

  5. حسین ۲۸شهریور۱۳۹۵ at ۰۸:۳۶
    -2

    باسلام من یک پراید مدل ۸۳ دارم زمانی که کولر نمی زنم ماشین درست کار میکنه واصل گرم نمیکنه ولی وقتی کولر می یزنم یواش یواش امپر می کشه واز وسط رد میشه البته فن کولر ورادیاتوروخودرادیاتور وواترپومپ وموره فن وموره اب هم عوض کردم باز مشکل رفع نشد خیلی خرج کردم اما نتیجه نگرفتم مشکل گرم کردن فقط با کولر روشن کردنه واشر سرسیلند هم عوض کردم بدون کولر مشکلی نداره با تشکرخواهشن من را راهنمایم کنید

  6. امیرحسین ۱۵شهریور۱۳۹۵ at ۱۰:۵۷
    1

    سلام و درود به شما.
    من یه مزدا۳۲۳دارم مدل ۸۳
    وقتی acرو روشن میکنم و فنو میزنم ماشین باید گاز بخوره تا خاموش نشه اگه پامو از رو گاز بردارمخخاموش میکنه مشکلش چیه؟

  7. رضا ۲۱مرداد۱۳۹۵ at ۱۶:۳۹
    2

    سلام و خسته نباشید . من در اهواز زندگی میکنم و یک سمند مدل ۸۸ دارم . کولر سرویس کردم ولی با دمای هوا نمیکشه . سوال من اینه که ایا میشه بعضی از قطعات را با ماشینهای دیگر تعویض کنم ؟ مثلا کولر و بخاری ال۹۰ و دوو سیلو چرا از سمند بهتره ؟ حتی حاظرم قطعات کولر بوگاتی روی ماشین ببندم :))[خوشمزه]

  8. فرهاد ۱۹مرداد۱۳۹۵ at ۰۱:۰۴
    -1

    باسلام. ماشین ریواست زمانی که کمپرسوربه اصطلاح کلاج میکنه یاکارمیکنه صدای ناله بلندی میدهد.وزمان کلاج کردن ان که تمام میشود.واستراحت میکندای صداقطع میشود.ضمناعمل تبریدراهم بخوبی انجام میدهد.ازپاسخ دوستان سپاس گذارم

  9. رضا ۱۵مرداد۱۳۹۵ at ۱۷:۲۸
    2

    سلام پارس ۸۸ دارم موتورشو شستم از اونروز صدای ویج ویج میده کولر روشن میکنم قطع میشه به نظرتون یه کم روغن زیر کلاچ کمپرسورش بریزم اشکال نداره
    متشکرم از راهنماییتون

  10. رضا ۱۴مرداد۱۳۹۵ at ۲۲:۵۵
    2

    سلام ببخشین مزاحم شردم من ماشین سمند ال ایک۹۱ دارم موقعی که کولرو میزنم acبعد چند دقیقه فیوز مربوط به رله دمنده هوا میسوزه علتش چیه چند بارم امتحان کردم فایده نداشت
    وحتی ماشین درحالی که روشن بود و کولر وصل نبود فیوزو عوض کردم درجا فیوز سوخت

  11. امیر ۱۴مرداد۱۳۹۵ at ۱۱:۰۳
    2

    با سلام به اساتید محترم.لطفا در صورت امکان به بنده دررفع این مشکل کمک کنید.ماشین بنده پزو۴۰۵مدل۹۰هستش،هرکولرسازمیبرم یه خرج فقط میندازه دستم وهنوزهم عیبش مشخص نشده راستش دوتارله که زیرداشبورت سمت شاگردهستش مرتب قطع و وصل میشه وهردوروعوض کردم واتفاقی نیافتاد،وقتی ماشین ایستادکولرتوسرویس نمیادوبادگرم میده وبایستی حرکت کنم اونم فقط تودنده یک وپرگازبرم تاکمپرسورعمل کنه وبیادتوسرویس،ضمنامدتیه برودت مثل دوداونم برای چندثانیه وتوهوای شرجی ازکولرخارج میشه که واضح مشخصه ،ضمنارله سه مرحله ای هم روعوض کردم ،لطفاراهنمایی کنیدتشکر

  12. علیرضا ۱۳مرداد۱۳۹۵ at ۲۲:۴۳
    0

    سلام ماشین من وقتی کولر رو روشن میکنم کمپرسور خاموش میشه و فن کار میکنه اما وقتی کولر رو خاموش میکنم کمپرسور کارمیکنه اما فن قطع میشه، مجبور شدم فیوزش رو دربیارم، باطری ساز هم نفهمید چشه!

  13. حبیب ۲۶تیر۱۳۹۵ at ۰۱:۵۳
    -1

    با سلام. من پراید مدل ۸۶ دارم. کولر ماشین تو شهر و درجا حالت شرجی و دم دارد اما تو جاده در غروب و شب خنک است . کندانسور رو هم تعویض کردم باز همانطور هست. اب نمیریزد . و هنگام گرفتن کولر جلو داشبرد به لرزه میافتد. علت چیست

  14. امیر ۲۵تیر۱۳۹۵ at ۱۸:۵۵
    -1

    با سلام به اساتید فن
    من ال۹۰ دارم وقتی کولرر و میزنم روشن میشه صدای ازقسمت سمت تسمه کمپرسور درمیاد وموتورماشینو به لرزه درمیاره بعدش قت میشه. ممنون میشم اگه پاسخمو بدید .

  15. مرتضی ۱۸تیر۱۳۹۵ at ۱۸:۲۸
    3

    سلام
    ماشین پراید مدل ۹۱ گاز سوز دارم که وقتی کولر رو طولانی مدت اسفاده میکنم از زیر ماشین آب میریزه که آب خنکی هم هست . علتش چیه؟
    وقتی کولر روشن نیست اصلا آب از زیر ماشین نمیریزه و آب رادیات هم کم نمیشه؟

    • علی ۲۶تیر۱۳۹۵ at ۲۰:۴۰
      1

      رطوبت هواست که به لوله های سرد کولر میخوره واب میشه . برای همین سرد هست. احتمالا شما در منطقه ی مرطوبی زندگی میکنید

    • kaxo ۲۶تیر۱۳۹۵ at ۲۲:۵۱
      0

      ریختن آب موقع روشن بودن کولر طبیعیه
      مثل کولر های خانگی که رطوبت داخل رو بصورت مایع خارج میکنن

  16. اصغر ۱۸تیر۱۳۹۵ at ۰۱:۵۵
    -1

    سلام کمپروسور ماشین(سمند)من روشن میکنم از فولی جرقه میده ماشینو خاموش میکنه بلبرینگشو عوض کردم اما بازم درس نشد

  17. محمد ۱۳تیر۱۳۹۵ at ۱۵:۰۸
    0

    با سپاس .ماشینم پراید هستش موقعه حرکت خنک میکنه ولی وقتی تو پارک هستش کولر شروع میکنه باد گرم آوردن داخل ماشین ….لطفا راهنمایی کنید

  18. مسعود رسولی ۱۰تیر۱۳۹۵ at ۱۴:۲۲
    5

    سلام ۲۰۶تیپ۵ بعد از ۱۰دیقه دیگه کلاج نمیکنه گازشم قوله میشه راهنماییم کنید ممنون

  19. طالب ۹تیر۱۳۹۵ at ۰۹:۰۶
    2

    سلام ماشینم شورولت سونیک هستش تو یک هفته سه تا کمپرسور سوزونده همه لوله ها و رادیاتور رو هم شستم،دلیل سوختن (جام شدن)کمپرسور چیه؟؟؟

  20. محمد ۶تیر۱۳۹۵ at ۰۳:۰۶
    -2

    سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۴
    وقتی کولر رو روشن میکنم فن ماشین هم رو دور کند روشن میشه وامپر روی ۹۰ میاد
    ولی وقتی کولر رو خاموش میکنم فن دیگه خاموش نمیشه و مرتب روشنه و اجازه نمیده امپر از ۹۰ بالاتر بره
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  21. عطا ۵تیر۱۳۹۵ at ۲۰:۲۸
    0

    سلام خودرو سمند دارم وقتی کولر روشن میکنی اول کم جون میشه بعد خاموش میشه

  22. محمدامینی ۲۷خرداد۱۳۹۵ at ۲۰:۳۲
    4

    سلام,
    سیم کشی مربوط به موتور فن ,سمت رله فن کولر داغ میکنه به طوری که رله فن میسوزونه .
    در ضمن موتور فن تعویض کردم در حال حاضر رله فن نمیسوزه ولی احساس میکنم سیم کشی بازم داغ میکنه علت چیه

  23. سعید ۲۶خرداد۱۳۹۵ at ۱۶:۰۶
    0

    تا فیش به مهره سه کاره کولر وصل میشه فن شروع به کارکردن میکنه و یکسره میشه حتی وقتی کولر خاموش هست بصورت یکسره کارمیکنه و وقتی فیش از مهره جدامیکنم فن بصورت عادی کارمیکنه.لطفا به شماره ۰۹۱۷۵۵۶۵۸۲۸ تو واتس آپم علت ایرادشو بگین ممنون میشم.

    • آرش ۱تیر۱۳۹۵ at ۱۹:۵۸
      0

      سلام , من هم همین مشکل رو دارم , و تمام راه حل های که گفته شده رو رفتم , به نتیجه نرسیدم , اگر شما به نتیجه رسیدید به من هم اطلاع بدید … پیشاپیش ممنون

  24. سعید ۲۶خرداد۱۳۹۵ at ۱۶:۰۳
    -1

    سلام.ببخشید من ۲۰۶تیپ۲ دارم.بردم کولرشو درست کنم سوکت مهره سه کاره کولر به مهره سه کاره وصل نبود به محض اینکه وصل کرد فن شروع کرد یه سره کار کردن و وقتی فیش رو میکشم فن قطع میشه و آمپر رو۹۷ که میاد شروع به کارکردن میکنه منظورم به طور عادی کار میکنه.گاز هم که زدم فول فول بود ولی کمش کردم بازم فن بصورت یکسره کار میکنه دلیلش چی هست؟؟

  25. یوسف اسکندری ۲۵خرداد۱۳۹۵ at ۱۷:۰۴
    1

    ماشین من لیفانx50 است کولراول خوب سردمیکنه بعدکمی کار کردن بادگرم میده وزود قطع ووصل میشه ممنون راهنمایم کنین

  26. مرتضی ۲۱خرداد۱۳۹۵ at ۱۶:۰۳
    2

    سلام
    پراید من۸۷ وقتی کولر میگیرم امپرش نزدیک جوش میره به مدت کم و مشکلی ک دارم رادیاتم اب
    میریزه به نظرتون بخاطر رادیاتمه تو هوای خنک خوب خنک میکنه

    • محمد ۲۴خرداد۱۳۹۵ at ۲۱:۵۶
      -1

      اره دوست عزیز اولین کار اینه که نشتی آب بررسی ودرست بشه حتما هم بخاطر همینه ماشینت داغ میشه آمپر بالا میاد

  27. محمدرضا نجفی ۱۹خرداد۱۳۹۵ at ۲۲:۱۲
    1

    یه پژو۴۰۵دارم فن داخلی کولر پرتابش کمه٬مدلاتور عوض کردم رله سر راه برقش گذاشتم کولر ماشین کامل سرویس کردم ولی هنوز پرتابش کمه فن کولر هم سرویس کردم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • محمد ۲۴خرداد۱۳۹۵ at ۲۱:۵۸
      3

      سلام یکی از علل پرتاب کم باد گرفتگی سردخونه کولر هس که باید سرویس بشه

  28. محمد ۱۹خرداد۱۳۹۵ at ۲۰:۴۲
    5

    سلام پراید۸۴دارم وقتی کلید روشن کولرومیزنم روشن میشه وخوب کارمیکنه ولی وقتی خاموش میکنم کولر و .خاموش نمیشه کولر.تاموقعی که ماشین و خاموش نکنم خاموش نمیشه لطفا راهنمایی ام کنند

  29. علیرضا ام ۱۸خرداد۱۳۹۵ at ۰۱:۵۲
    1

    خیلی ممنون از مطالب اموزندتون
    خودرو سایپا ۱۴۱ مدل ۸۸ دارم. زمانیکه کولر روشن می کنم مخصوصا دور تند بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خودرو خاموش شده و هر چه استارت می زنم روشن نمیشه بعد از یک ربع دوباره خودرو روشن میشه اگه لطف کنید علتشو بگین ممنون می شم.

  30. حسین ۱۵خرداد۱۳۹۵ at ۲۱:۱۳
    0

    سلام،خودرو من سمند lx با موتور ۲۰۶(tu5)
    مشکل:زمانیکه موتور ماشین زیاد گرم نشده کولر به درستی کار میکنی،ولی در مواقعی که موتور ماشین گرمه و تو ترافیکم میخوام کولر بگیرم تو دور بالا کمپرسور فعال میشه(دور موتور بالای ۳ باشه) و باد خنک میزنه،لطفا راهنمایی بفرمایید.

  31. رسول ۱۰خرداد۱۳۹۵ at ۲۳:۰۴
    1

    سلام ببخشید ماشین من پرایده همه لوازم کولر از داخل اووپراتور گرفته تا شلنگها همرو دادم عوض کردن ولی الان یه مشگلی دارم وقتی می خوام شارژ کولر بزنم اون لوله ای که باید ورودی گاز کولر باشه شده خروجی و اون یکی لوله که باید خروجی باشه شده ورودی.ممنونم از راهنماییتون

  32. ساسان ۳۰اردیبهشت۱۳۹۵ at ۱۴:۱۶
    0

    سلام من یه ماتیز دارم کولر که میزنم یا روشن نمیشه روشنم که میشه قطع و وصل میکنه علت چیه؟

  33. شروین ۱۷اردیبهشت۱۳۹۵ at ۱۰:۰۰
    3

    پژو۲۰۶ مدل۸۸ وی ۲۰ دارم(تیپ۲)مدتی که کولر کارمیکند یهو قطع میشود وبطور نامتناوب وزمانهای نامشخص قطع ووصل میشود. مشکل چیست؟

  34. شهرام ۵اردیبهشت۱۳۹۵ at ۱۲:۵۵
    -2

    سلام خدمت اساتید محترم من یه سمند ای اف سون دارم تو دور فن ۱٫۲٫۳ کولر ماشین کار نمیکنه اما وقتی فنو میذارم دور ۴ اون صدای تق میاد( صدایی که زمان کار کرد اول کولر میاد) و کولر شروع به کار کردن و خنک شدن میکند مشکل از کجاست؟

  35. پوريا ۲۱آذر۱۳۹۴ at ۲۱:۵۷
    0

    با سلام من یه ماکسیما دارم که فن اون یکسره کار میکنه تا وقتی که سوییچ رو در بیارم حتی اول صبح که موتور سرده در ضمن از اگزوز دود سفید مثل بخار بیرون میاد حتی وقتی موتور گرم میشه ولی اب کم نمیکنه و کمپرس توی رادیات هم نمیزنه نمی دونم دلیلش چیه

  36. مهرداد ۱۷آذر۱۳۹۴ at ۱۲:۰۶
    3

    با سلام
    ماشین من سورن ELX EF7 با تهویه اتومات هستش. در هر حالتی که بزارمزکار کنه چه اتومات، چه کولر، چه گرما و چه فن خالی، بعد از یه مدت چراغ اتوماتش چشمک میزنه و تو آخرین وضعیت کاریش میمونه و هر حالت دیگه هم بزارم هیچ تفاوتی نمیکنه و بازخاموش و روشن کردن هم همون حالت میمونه و باید ماشین و کامل خاموش کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید!

  37. رضا ۱آذر۱۳۹۴ at ۰۰:۱۰
    1

    آقا ماشین من وقتی بخاریو روشن میکنم صدای کمپرسور کولر هم میشنوم که روشن میشه وقتی بخاریو خاموش میکنم خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  38. سعید مجد ۱۸مهر۱۳۹۴ at ۲۳:۱۹
    6

    باسلام.ماشین من کیا سراتو۲۰۱۰ است یکهفته است کولر را که روشن میکنم در همان سر گاز اولیه که میدم صدای غور غور در محدوده کمپرسور کولر میاد اول تسمه را تعویض و سپس سفت کن رو متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد بببعد هم کمپروسور را چک کردند ولی اون صدا برطرف نشده خواهشا راهنمایی بفرمایید چکار کنم. تا صدای اضافی برطرف شود.ممنونم

  39. ميلاد ۲۶مرداد۱۳۹۴ at ۲۳:۵۸
    1

    سلام وقت بخیر
    کمپسور کولر را باز کردم رینگهای درو پیستون رو تعویض کردمً
    کولر را بستم روغن وارد کردم گاز هم زدم
    پرشر فعال شد
    برق تا سر کمپسور میاد ولی کلاچ نمیکنه میشه راهنماییم کنید
    منتظرم ممنون’،،،،،،،،،،،،،،

  40. جمال ۸مرداد۱۳۹۴ at ۱۴:۵۸
    1

    سلام من یه ۲۰۶تیپ ۵دارم بردم گاز کولرش کم بود گاز زدم یک روز کار کرد بعد گرما داد بردمش ایران خودرو گفتن ایراد از سوئیچ سه مرحلش بود اونو عوض کردن درست شد در ضمن یه ایراد دیگه هم داشت وقتی کولر میزنی دور تند فن که کار میکنه وقتی کولر رو خاموش میکنی فن مدام کار میکنه تا وقتی که باید ماشین رو خاموش کنی تا فن خاموش شه رله هاشم عوض کردم از اونا نبود لطفا من رو راهنمایی کنید

    • علی فیاض ۸مرداد۱۳۹۴ at ۱۷:۱۸
      -1

      سلام جمال جان
      احتمال داره از ترموستات باشه ببر اونم یه نگاه بکنن.

  41. روح اله حدادی ۱۴تیر۱۳۹۴ at ۱۷:۵۱
    1

    سلام خسته نباشید کولر ماشین بعضی وقتا کارمی کند وقتی رو دور کند میزنیم بطور کل قطع میشود

  42. نجفي ۷تیر۱۳۹۴ at ۱۳:۰۱
    1

    با سلام ،پراید بنزینی مدل ۸۶ دارم مدتی است که در اغلب موارد فن کولر پس از خاموش کردن ماشین قطع نکرده و یکسره کار میکند تا کنون ترموستات – فشنگی و رله سه قلو را تعویض کرده ام ولی درست نشده دستگاه دیاک هم چیزی نشان نداده است.
    لطفا راهنمائی بفرمائید.

  43. ماهان ۴تیر۱۳۹۴ at ۰۵:۲۴
    0

    سلام یک ماهه ام وی ام ۳۱۵ خریدم کولر ماشین مدام اتوماتیک میکنه و موقع اتو مات ماشین جا میخوره انگار ماشینو از عقب میکشن نمایندگی بردم عیبشو پیدا نمیکنن خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون میشم

  44. پوریا ۲۹خرداد۱۳۹۴ at ۲۰:۱۱
    -1

    سلام.سه بار کولر خودرو توسان۲۰۰۸ رو شارژکردم دوباره خالی شد .کاسه نمد کمپرس هم عوض کردم دوباره خالی کرد لطفا راهنمایی کنید

  45. محسن ۲۲خرداد۱۳۹۴ at ۲۰:۱۰
    1

    به محض اینکه ac کولر میزنیم بعد از نیم ساعت کامپیوتر ماشین چراغ چکش روشن میشه دیاگ نشون میده سیلندر ۲و۴ کار نمیکنه ولی اگر کولر روشن نشه مشکل نداره ممنون میشم ایرادشو بگین

    • علی فیاض ۲۳خرداد۱۳۹۴ at ۱۱:۲۹
      0

      به تعمیر کار سیم کشی ماشین نشون دادین؟ یه سر ببرید جای سیم کش اونم یه نگاهی بندازه..

  46. داریوش پرتوی ۱۲خرداد۱۳۹۴ at ۲۲:۲۷
    -6

    سلام کولر سمند سورن من مدام قطع و وصل میشه منظور کمپرسور کولرها و دما به درجه تنظیم شده نمیرسه راهنمایی کنید

    • مسعود ۱۵مرداد۱۳۹۵ at ۱۸:۲۲
      0

      فهمیدی به منم بگو

  47. امیر ۳خرداد۱۳۹۴ at ۲۲:۴۲
    1

    سلام فرید جان احتمال اینک فشار گاز کولر ماشین زیاد باش هس واینک میتونه فشنگی یا همون قط کنش خراب باش

  48. فرید ۱۸اردیبهشت۱۳۹۴ at ۰۵:۴۲
    3

    سلام من مزدا۶دارم کولرماشین که روشن میکنم پس ازده دقیقه میشه بخاری کمپرسورازکارمی ایسته باید ماشین خاموش کنم یه بیست دقیقه تاکمپرستورخنک بشه دوباره ده دقیه بادخنک بده کسی هم عیب ماشینوپیدانکرده

  49. reza ۱۷بهمن۱۳۹۳ at ۰۰:۵۹
    0

    سلام من سمند ef7 دارم ودر زمان بارندگی وسرما کولر ماشین به صورت خودکار روشن و خاموش میشه!!!! مشکل از کجاست؟!؟!

    • علی فیاض ۱۷بهمن۱۳۹۳ at ۰۱:۰۸
      2

      سلام رضا جان
      خودرو شمااتصالی برق دارد حتما به یک تعمیرکار نشان دهید تا اتصالی اش خرج بیشتری روی دست شما نگذارد.

  50. منصور دریانورد ۱۸شهریور۱۳۹۳ at ۰۴:۰۲
    5

    سلام. خودروی سمند ال ایکس ۸۸ دارم. کولر خودرو وقتی روشن میکنم تا حدود نیم ساعت خوب کار می کنه و سردی هم داره. اما بعد از حدود نیم ساعت قطع می شه و مجدد روی کولر نمیاد . باید کولر را چند دقیقه ای خاموش و بعد روشن کنم. مشکل کجاست؟

  51. علی ۱۲شهریور۱۳۹۳ at ۱۲:۰۶
    0

    اگه واقعا میخواید ماشینتون ایرادی پیدا نکنه دیگه و خیالتون راحت باشه هر شهر ایران باشه برید من از تهران بلند شدم تا بابل یکی از شهرهای مازندران رفتم تا کولر ماشینم درست شد کولر ایران تو جاده امیر کلا بود همچین جایی آقای ربیعی عالی بود حاضرم به شما اطمینان بدم که کارش عالی بود

  52. سیروس ۱۷مرداد۱۳۹۳ at ۰۴:۵۲
    -1

    با سلام منم پراید ۸۶دارم واتر پمپ رادیاتور مهره اب مهره فن فیلر گیری_همه کاری انجام دادم باز موقع کولر گرفتن امپر اب بالا میره بدون کولر مشکلی نداره امپر به وسط نمیرسه فن هم سالمه دور تندش عمل میکنه کولرم به خوبی خنک میشه لطفا راهنمای کنین با تشکر

    • mehdi ۵تیر۱۳۹۵ at ۲۱:۲۲
      0

      سلام اول قبل از هر کاری رادیاتور کولر و اب رو چک کنید که تمیز هست وبا کارواش بشویید سپس فن کوچک جلو رو دقت کنید در هنگام کولر گرفتن روشن بشه اگر نشد یکی از سه قلو فنها خرابه ویا فن سوخته و در اخر دقت کنید که فن اب خودرو هم هنگام کولر گرفتن حتما همون موقع روشن بشه شب خوش

  53. فرهاد ۱۲مرداد۱۳۹۳ at ۱۰:۵۶
    9

    سلام.پراید مدل ۸۶ دارم.وقتی کولر میزنم.امپربالا میره و ماشین جوش میاره.واشرسرسیلندر.واترپمپ.ودوتافشنگی عوض کردم اما بازم جوش میاره.لطفا راهنمای کنید

  54. پویان ۲مرداد۱۳۹۳ at ۰۲:۱۶
    2

    با سلام مشکل کولر پراید مدل ۸۶ که در زمان اولیه روشن شدن خنک است ولی بعد از چند دقیقه گرم م سرد میشود از چه میتواند باشد . نشتی داشت رادیاتور را جوش دادن و گاز زدن ولی درست نشده

  55. احسان ۳۰تیر۱۳۹۳ at ۰۹:۰۶
    12

    با سلام آیا روشن نشدن فن کولر پراید ارتباطی با کم بودن فشار گاز کولر دارد یا خیر؟ (با تشکر فراوان)

  56. علی ۲۸تیر۱۳۹۳ at ۱۶:۰۵
    -3

    با عرض سلام کولر سمندم روشن میکنم ی مقدار کار میکنه فن خاموش میشه مدول عوض کردم نشد علت چیه

  57. علی ۱۸تیر۱۳۹۳ at ۱۳:۵۷
    2

    با سلام علت روشن نشدن فن کولر پراید از چیست (در ضمن گار داره و فیوز ها همگی سالم هستند)

    • مهدی ۱۷اردیبهشت۱۳۹۵ at ۰۰:۱۵
      -3

      اتصال بدنه رو چک کن کنار کمک سمت راست دوم رله کولر رو چک کن سوم پشت ظبت ماشین یه فیوز دارهانم چک کنی اگه همشون درست بو فن ماشینت خرابه گلم

    • محمد ۲۴خرداد۱۳۹۵ at ۲۲:۰۱
      -2

      کنار باطری رله سه قلو یا دوقلو هس اونو عوض کنی مشکلت حل میشه

    • رضاخیریه ۱۲تیر۱۳۹۵ at ۲۲:۵۹
      2

      یارله ۳تایی روچگ کن یاموتورفنش خرابه

  58. صادق ۱۴تیر۱۳۹۳ at ۲۳:۰۹
    6

    با سلام میدونم که اینجا جای سوال نیست اما واقعا سردرگمم.به تازگی گاز خودرو پرایدم رو شارژ کردم تا ۱۰ دقیقه کولر کار میکنه بطور مرتب ودرست قطع ووصل هم میشه اما بعد از ده دقیقه دکمپرسور مدام کار میکنه اما کولر باد گرم بیرون میده .با یک تاخیر نیم ساعتی بعد از خاموش کردن و سرد شدن ماشین دوباره کولر تا ده دقیقه کار میکنه خواهشا راهنماییم کنید

    • بابک ۲۳بهمن۱۳۹۳ at ۱۳:۱۲
      0

      سلام تقریبا منم مشکل شمارودارم با این تفاوت که وقتی ماشین گرم شد دیگه کمپرسور کلاج نمیره تازمانی که ماشین خاموش بشه سرد بشه دوباره همه چیز خوب کارمیکنه تا زمان گرم شدن .

    • محمد ۲۴خرداد۱۳۹۵ at ۲۲:۰۰
      6

      مقاومت فن زیر رادیاتو خرابه اونو عوض کن مشکلت حل میشه

  59. مظفر جوادیان ۷تیر۱۳۹۳ at ۱۸:۲۹
    0

    با سلام
    جدیدا فن کولرخودروی سمند من وقتی گرمای هوا زیاده روشن نمی شود و بعد از طی مسافتی و خنک شدن داخل خودرو روشن می شود .مشکل کجاس ؟

    • آوا بورالان ۲۳آذر۱۳۹۵ at ۱۰:۰۷
      0

      با سلام
      من هم مشکل آقای جوادی رو دارم اگه میشه بگید راه حلش چیه
      ممنون

نظرات

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ستاره دار الزامی هستند *

دسته‌ها

درباره ما

در وب سایت خودرو کاربران میتوانند تمای اطلاعات خودروهای ایرانی و خارجی را دریافت کنند اعم از: قیمت خودرو مقالات مرتبط با خودروها، لیست خودروها، مشخصات فنی خودروها، جدیدترین اخبار خودرو و مقالات مرتبط با خودروها