با این که ۶ ماه از عرضه ی خودروی کادیلاک ELR می گذرد این خودرو هنوز در نمایشگاه نمایندگی های فروش جنرال موتورز خاک می خورد.
فراخوان، شکایت و تحقیق و تفحص سه مشکلی است که جنرال موتورز در سال ۲۰۱۴ با آن دست به گریبان شده اما این پایان ماجرا نیست، یکی دیگر از مشکلات جنرال موتورز خاک خوردن بعضی از مدل های این خودروساز در نمایندگی ها است چون مشتری ندارند. تا به حال بداقبال ترین خودروی سال همین کادیلاک ELR است.
در کل ۶ ماه گذشته فقط ۲۴۱ دستگاه از این خودرو فروخته شده و این ربطی به برند کادیلاک ندارد چون از مدل CTS این برند تا به حال ۱۱ هزار دستگاه و از مدل ATS آن ۱۰ هزار دستگاه به فروش رسیده است. همین حالا در نمایندگی های جنرال موتورز دست کم ۱۷۰۰ دستگاه ELR خاک می خورند.
خودروهایی مثل آکورای ZDX یا ب ام و اکس۶ هم در بازار آمریکا با رکود مواجهند اما کادیلاک ELR آنها را روسفید کرده است.
هیبریدی بودن تنها مشکل کادیلاک ELR نیست چون ولت شورولت هم هیبریدی است اما با مشکل فروش مواجه نیست.
دلیل اصلی نخریدن مردم این است که عملکرد (شتاب، سرعت و قدرت) این خودرو در حد و اندازه قیمت آن نیست. موتور بنزینی آن صدای بیش از حد دارد، صندلی سرنشینان عقب بسیار خشک و ناراحت است، صندوق عقب آن به قدر کافی جادار نیست و از همه مهمتر قیمت آن است. با قیمت یک کادیلاک ELR می توان ۲ خودروی شورولت ولت هیبریدی خرید (قیمت شورولت ولت ۷۵ هزار و ۹۹۹ دلار است و با کادیلاک ELR پلتفرم مشترک دارد). داشتن صندلی های چرمی و به کار گرفتن چوب مرغوب در تزئینات داخل دلیل موجهی برای قیمت بالای این خودرو نیست.
در حال حاضر ب ام و مدل i8 با قیمت ۱۳۵ هزار ۷۰۰ دلار و پانامرای پورشه ۹۹ هزار دلار رقبای اصلی کادیلاک ELR در بازار آمریکا هستند.