به گزارش سایت خودرو ، راننده خودکار یا سیستمهای سلف درایوینگ بدون نیاز به دخالت راننده میتوانند تا حدود زیادی، وظایف راننده را برعهده بگیرند. بدین ترتیب، علاوه بر آسایش و راحتی بیشتر، میتوان ایمنی بالاتری را نیز انتظار داشت.
پژو نیز قصد دارد در موج دوم خودروهای خودران، بعد از مرسدس، آئودی، ب ام و، ولوو و فولکس و پیشروانی چون گوگل وارد این حیطه شود. به گفته کارلوس تاوارز، مدیر عامل گروه پژو سیتروئن، سیستمهای کمک راننده، یک گام اساسی برای نزدیکتر شدن به دوره رانندگی تمام خودکار میباشند.
به گفته سخنگوی پژو، سیستم جدید فرمان بدون نیاز به راننده، کنترل ترمزهای خودکار در شرایط ترافیک سنگین و سیستمهای کمکی رایج و معمولیتری نظیر پارک خودکار و کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط در پژو ۵۰۸ آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
نسل جدید پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۷ معرفی میشود و از پلتفرم ماژولار EMP2 استفاده خواهد کرد. البته مشخص نیست که نام آن ۵۰۹ خواهد بود یا خیر. در هر صورت تا سال ۲۰۱۷، احتمالاً بسیاری دیگر از شرکتهای خودروسازی پیشروی جهان، از فناوریهای رانندگی خودکار استفاده خواهند نمود.
منبع: تیک