به گزارش سایت خودرو ، آونتادور SVJ، محصول جدید کمپانی خودروسازی لامبورگینی خواهد بود که برمبنای سوپراسپرت “آونتادور SV” توسعه پیدا کرده و برای دریافت یک حرف اضافه J در انتهای نام خود، تغییرات ظاهری و باطنی نسبتا زیادی دریافت کرده است و حالا با گذشت نزدیک به ۶ ماه، کمپانی خودروسازی لامبورگینی تصمیم گرفته تا یک نسخه روباز هم از این خودرو معرفی کند، هرچند نسخه کوپه این خودرو به تعداد محدود ۹۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت پایه هریک از آنان معادل ۵۱۷ هزار و ۷۰۰ دلار تعیین شده است. اما نسخه رودستر این اتومبیل سهمیه تولید ۸۰۰ دستگاهی دریافت کرده و قیمت پایه هریک از آنان معادل ۵۷۳ هزار و ۹۶۶ دلار خواهد بود که برای دریافت یک سقف روباز، مشتریان مجبور به پرداخت بیش از ۵۵ هزار دلار پول بیشتری هستند.
در مشخصات فنی، شرکت خودروسازی لامبورگینی یک موتور ۶.۵ لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی در زیر کاپوت این خودرو مورد استفاده قرار داده است که خروجی قدرت آن درست همانند نسخه کوپه برابر با ۷۵۹ اسب بخار بوده و میتواند خروجی گشتاور ۷۲۰ نیوتن متری داشته باشد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون، تنها نیاز به ۲.۹ ثانیه زمان خواهد داشت و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، مجموع زمان به ثبت رسیده آن معادل ۸.۸ ثانیه خواهد بود که در کنار سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بدست آمده است. این درحالیست که نسخه کوپه اتومبیل به خاطر ۵۰ کیلوگرم وزن کمتر، می تواند شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه و همچنین شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت ۸.۶ ثانیه داشته باشد.
چیزی که هر دو نسخه لامبورگینی “آونتادور SVJ” را تبدیل به یکی از سرسختترین محصولات لامبورگینی تا به امروز میکند، آیرودینامیک بهتر اتومبیل و یا سیستم هدایت پذیری چرخهای عقب اتومبیل خواهد بود که به ثبات بیشتر اتومبیل و همچنین هدایت پذیری بهتر آن کمک میکند، بویژه اینکه چرخهای اتومبیل توسط لاستیکهای سوپراسپرت “پیرلی P Zero Corsa” حمایت میشوند تا بهترین چسبندگی را داشته باشند و یا نیروی تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته جدید ISR به طور کامل به چرخها منتقل میشود.
سقف برقی در کار نیست، اما لامبورگینی تایید می کند که این نسخه دارای سقف فیبرکربنی و شامل ۲ پنل جداگانه است که هر دو وزن ۶ کیلوگرمی خواهند داشت. این پنل ها را می توان از طریق اهرم سریع آزاد کرد و سپس در زیر کاپوت جلو قرار داد.