به گزارش سایت خودرو ، خودرویی که به دنبال فراری FXX Evo و همچنین خودروی فراری ۵۹۹ XX Evo ساخته شده است که گفته میشود به تعداد بسیار محدود ساخته شده و یک نسخه ویرایش یافته از فراری FXX K افسانهای است.
صریح و خلاصه، تغییرات اصلی این خودرو نسبت به نسخههای استاندارد فراری FXX K شامل قسمتهای آیرودینامیکی بروزرسانی شده خواهد بود تا همتراز با خودروهای GT3 تلقی شده و نیروی بیشتری برای چسبندگی اتومبیل ایجاد شود و همچنین راحتتر بتواند جریان باد را شکافته و به حرکت خود ادامه دهد.
در این خصوص شرکت سازنده ادعا میکند که نیروی “داون فورس” برای چسبندگی بهتر اتومبیل حدود ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است و بدان معنا خواهد بود که فراری FXX K Evo میتواند با رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، حداقل ۶۴۰ کیلوگرم و حداکثر ۸۳۰ کیلوگرم نیروی “داون فورس” تولید کند.
در مقابل به خاطر استفاده از قطعات آیرودینامیکی بیشتر و بزرگتر بر روی اتومبیل، وزن نهایی چند کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.
طبق ادعای منابع خبری، بر روی این خودرو از یک سیستم محرک هیبریدی استفاده شده است که پیشرانه درون سوز ۱۲ سیلندر آن با رسیدن به دور موتور ۹۲۰۰، قادر به تولید حداکثر ۸۶۰ اسب بخار قدرت خواهد بود و همچنین گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری اتومبیل هم در دور موتور ۶۵۰۰ بدست میآید.
این درحالیست که تنها موتور الکتریکی سیستم محرک دارای ۱۹۰ اسب بخار قدرت بوده و میتواند ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که در مجموع باعث شده حداکثر خروجی قدرت اتومبیل به مرز ۱۰۵۰ اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی اتومبیل هم به عدد ۹۰۰ اسب بخار برسد.
برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی موتور، شرکت خودروسازی فراری از تکنولوژی ماشینهای فرمول ۱ کمک گرفته و از یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده کرده است تا نیروی تولیدی اتومبیل بدون کوچکترین وقفه به سمت چرخها ارسال شود، اما برای مهار این نیرو از سیستم ترمز قدرتمند “برمبو” استفاده شده است که بر روی هرچهارچرخ آن دیسکهای ترمز “فیبرکربن/ سرامیک” مورد استفاده قرار گرفته است.