به گزارش سایت خودرو ، پس از اعلام شرکت خودروسازی پژو و معرفی محصولات این شرکت با سیستم محرک پلاگین هیبریدی از جمله پژو ۳۰۰۸ و همچنین دو نسخه سدان و استیشن پژو ۵۰۸، شرکت خودروسازی DS هم با همکاری کمپانی مادر “پژو سیتروئن”، یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای شاسی بلند لوکس خود یعنی “دی اس ۷ کراس بک” ارائه کرده است و برای شناخت بهتر آن، پسوند E-Tense به انتهای نام آن اضافه کرده است که جزییات بیشتر آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
با تایید شرکت سازنده، سیستم محرک پلاگین هیبریدی “دی اس ۷ کراس بک” متشکل از یک موتور بنزینی توربوشارژر ۱.۶ لیتری بوده و توسط ۲ موتور الکتریکی بسیار خوب حمایت میشود که به طور جداگانه، پیشرانه چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر میتواند خروجی قدرت ۱۹۷ اسب بخاری در اختیار کاربران خود قرار دهد و موتورهای الکتریکی به صورت یک مجموعه، قادر به تولید نیروی ۱۰۷ اسب بخاری خواهند بود، این درحالیست که ترکیب نیروی هر دو پیشرانه با در نظر گرفتن اتلاف انرژی، به چیزی حدود ۲۹۶ اسب بخار برای قدرت و به چیزی حدود ۴۵۰ نیوتن متر برای گشتاور خواهد رسید.
بسته باتریهای اتومبیل دارای ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعت است که خودروی شاسی بلند “دی اس ۷ کراس بک E-Tense” را قادر به طی کردن مسافت ۵۰ کیلومتر در حالت الکتریکی و با شارژ کامل باتریهای خود کرده است. علاوه بر این، در حالت تمام الکتریکی میتوان تا حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد. خودروی مذکور با حالتهای مختلف رانندگی در اختیار مشتریان قرار میگیرد که به ترتیب شامل “هیبرید”، “اسپرت” و “۴WD” میشود که حالت اسپرت به صورت پیشفرض متکی بر سیستم محرک الکتریکی خواهد بود.
شرکت خودروسازی DS میگوید که مجموعه باتریهای اتومبیل با استفاده از شارژرهای سریع ۳۲ آمپر یا ۶.۶ کیلووات ساعت، در عرض ۲ ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد، اما با استفاده از شارژر و برق استاندارد شهری، مدت زمان شارژ باتریهای اتومبیل به چیزی حدود ۸ ساعت خواهد رسید.