به گزارش سایت خودرو ، بعد از معرفی نسخه کانسپت “بی ام و سری ۸” در سالهای گذشته، شمارش معکوس علاقه مندان برای پرچم دار جدید شرکت خودروسازی BMW آغاز شد، تا اینکه بلاخره این انتظار به سر رسید و روز جمعه شرکت خودروسازی بی ام و نسل جدید “سری ۸ کوپه” را با پیشرفتهای شگفت انگیز و طراحی دیوانه کننده رونمایی کرد.
کمپانی خودروسازی “بی ام و” با رونمایی رسمی از “سری ۸ کوپه“، مشتاق است به مخاطبان خود بفهماند که هدف اصلی آن ارائه محصولی قدرتمند، دقیق و کاملا ظریف است که میتواند در برابر محصولات بزرگی همچون پورشه ۹۱۱ و همچنین خانواده مرسدس بنز AMG GT قرار گیرد و آنان را به چالش بکشد. هرچند تاریخ عرضه این محصول مشخص نشده و علاقه مندان به خودروی اسپرت BMW باید کاسه صبر خود را دوباره خالی کنند تا زمان عرضه این اتومبیل فرا برسد.
برای آشنایی با جزییات ظاهری اتومبیل میتوانید به تصاویر این خودرو در پرشین خودرو توجه کنید، اما در ادامه با تایید شرکت سازنده، نسل جدید “سری ۸ کوپه” با طول کلی ۴۸۴۳ میلی متر، عرض ۱۹۰۲ میلی متر، ارتفاع ۱۳۴۱ میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور ۲۸۲۲ میلی متر ساخته شده است که ابعاد آن به یک خودروی سدان رسیده و یا حتی بیشتر از یک خودروی سدان خواهد بود تا علاوه بر یک اتومبیل اسپرت فوق العاده، یک خودروی لوکس و راحت هم شکل بگیرد.
در نسخه اروپایی که فعلا از سوی شرکت خودروسازی BMW معرفی شده است، در حال حاضر ۲ مدل اصلی وجود خواهد داشت که یکی از آنان موتور دیزلی شش سیلندر دارد و دیگری هم نیروی خود را از موتور هشت سیلندر بنزینی با توربوشارژرهای دوقلو تامین میکند.
اول از همه در زیر کاپوت نسخه دیزلی “بی ام و سری ۸ کوپه” که با کد ۸۴۰d xDrive معرفی شده است، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژر قرار گرفته است که دارای خروجی قدرت ۳۱۵ اسب بخاری بوده و میتواند در دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه، خروجی گشتاور بسیار بالای ۶۸۰ نیوتن متری داشته باشد که با دریافت و هدایت این نیرو به سمت چرخهای محرک اتومبیل، میتوان به حداقل شتاب صفر تا صد ۴.۹ ثانیه دست پیدا کرد.
برای کسانی که شتاب سریعتر و قدرت بیشتر میخواهند، نسخه M850i xDrive مناسب خواهد بود که نیروی ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری آن برخواسته از موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو بوده و میتوان با هدایت این نیرو به سمت چرخهای محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه دست پیدا کرد.
برای دریافت و تبدیل نیروی هر دو پیشرانه، شرکت خودروسازی BMW یک جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته استپ ترونیک در نظر گرفته است که توسط کنترل کنندههای هیدرولیکی بهینه سازی شده و به صورت الکترونیکی مدیریت میشود تا همزمان انتقال نیروی صاف و سریع داشته باشد.