سوبارو به کمک پلتفرم جدید در برنامه ۵ ساله ی خود تا ۲۰۲۰ ، خودرو شاسی بلند ۷ سرنشین و هیبریدی قابل شارژ با پریز برق را گنجانده است.
شرکت خودروسازی سوباروی ژاپن متعلق به گروه صنایع سنگین فوجی است و در حال حاضر فروش آن در آمریکا حدود ۴۷۸ هزار دستگاه است و برای آن که تا سال ۲۰۲۰ به ۶۰۰ هزار دستگاه فروش برسد برنامه ۵ ساله خود را مثل فیات کرایسلر اعلام کرده است.
سوبارو برای افزایش ظرفیت در کارخانه ایندیانای خود علاوه بر توقف تولید کمری تویوتا، در حال طراحی پلتفرم جدیدی است که معماری آن با فناوری های جدید و به روش ماجولار (تلفظ مدولار هم مصطلح است) modular خواهد بود. سوبارو نام این پلتفرم را «پلتفرم جهانی سوبارو» گذاشته است. از آن جایی که معماری این پلتفرم ماجولار است می توان از همین حال انتظار داشت که در طی یک سال انواع متنوعی از مدل های سوبارو روی این پلتفرم تولید شوند. ثمره این پلتفرم از سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می شود. روی این پلتفرم قرار است یک خودروی شاسی بلند ۷ سرنشین هم طراحی شود. در واقع قرار است بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ خودروی شاسی بلند جدید جایگزین تریبکا شود.
همزمان با عرضه خودروهای شاسی بلند جدید سوبارو قرار است موتورهای پاشش سوخت مستقیم جدید نیز به ثمر می نشیند که در آن غیرفعال سازی سیلندر و بازده بالای دمایی از نوآوری های جدید این قوای محرکه به حساب می آید. به نظر می آید که آینده موتورهای خودروهای سوبارو از نوع چرخه ی آتکینسون Atkinson-cycle engine خواهد بود.
یکی دیگر از برنامه های سوبارو برای ۵ سال آینده تولید خودروهای هیبریدی است که با اتصال به برق هم شارژ می شوند. سوبارو باید خیلی محتاط باشد که آبرویی و شهرتی که موتورهای باکسر برای این برند در چند سال گذشته به بار آورده اند با عرضه ی موتورهای چرخه آتکینسون به باد نرود.