درمیان خودروهای لوکس پورشه، مدلهای کررا S و کاررا S کروک در بازار خودروی ایران بیشتر خریدوفروش میشود. خودروهای خاصی که مثل بسیاری دیگر از خودروهای لوکس در یک دوره محدود به ایران وارد شدند.
معدود خودروهای پورشه ۹۱۱ کررا S و کاررا S کروک که در بازار ایران وجود دارند، فقط مربوط به سال ۲۰۱۲ هستند و بهخاطر همین محدودیتها و معدودبودن تعدادشان، هماکنون یافتن جایی که به صاحبان این نوع خودروها خدمات فنی ارائه بدهند، سخت است.
بدیهی است که وقتی این خودروهای لوکس در سامانههای خریدوفروش خودرو بهندرت یافت میشوند، قطعاتشان هم بسیار کمیاب و البته گرانقیمت باشد. خریدوفروش پروشه بهتبع آنچه مطرح شد، بسیار کم تعداد و محدود است و معمولاً خریداران آن کلکسیونرهای خاص پسند هستند تا افرادی که بهدنبال خودرویی روزمره اما با کیفیت معتبر میگردند.
پورشه ۹۱۱ کاررا و کاررا کروک خودروهایی با حداکثر قدرت ۳۷۰ اسببخار هستند. البته در مدلهای کررا S و کاررا S کروک این قدرت به ۴۲۰ اسببخار رسیده است. قطعاً همین موضوع شتاب خودروهای مدل جدید را بیشتر میکند. شتاب صفر تا صد مدل کررا ۴٫۶ ثانیه، کاررا کروک ۴٫۸ ثانیه، کاررا S کروک ۴٫۵ ثانیه و ۴٫۳ ثانیه در مدل کررا S است.
شتاب مدل آخر، بیگمان بین خودروهای همسطح و سایر محصولات پورشه یک رکورد خارقالعاده و شگفتانگیز محسوب میشود. پورشه ۹۱۱ کررا S و کاررا S کروک خودرویی اسپرت، باکیفیتِ ساخت بهتر، شتاب و قدرت قابلاعتنا است. خودروی ۶ سیلندر با حجم موتور حدود ۳۸۰۰ سیسی است.
این خودروی لوکس، جعبهدنده ۷ دنده ۲ کلاچ دارد، که با کمک آن میتوانید تغییر در حالت رانندگی را تجربه کنید. بهطوریکه با بهرهگیری از جعبهدنده ۷ دنده اتوماتیک، رانندگی در ۳ حالت نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس امکانپذیر است و هر نوع تغییر حالت در بالای فرمان نشان داده میشود.
با شتاب ۴٫۳ ثانیهای، حداکثر سرعت این خودرو به ۳٫۸ کیلومتر بر ساعت میرسد، آنهم با مصرف ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، همچنین حجم باک این خودرو ۶۴ لیتر در نظر گرفته شده است. سیستم استارت استاپ باعث میشود که وقتی خودرو بهخاطر ترافیک، یا بنا به هر دلیل دیگری متوقف است، موتور آن بهطور اتوماتیک خاموش شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو در حالت عادی و بهشکل ترکیبی ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
از آپشنهای کررا S و کاررا S کروک میتوان به مواردی چون کیسه هوای راننده، سرنشین و کناری، سیستم خنکشونده ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ریموت کنترل و ایموبلایزر، سیستمهای فرمان و هدایت شامل سنسور سرعت، تنظیم برقی صندلیها و گرمایش غربیلک فرمان، سیستم تهویهمطبوع، تنظیم برقی آینهها با گرمکن، آینه تاشوی برقی، سانروف شیشهای، تنظیم ارتفاع، کیت اگزوز اسپرت و … اشاره کرد.
سیستم (PDCC) یا همان (Porsche Dynamic Chassis Control) برای نخستینبار روی مدل کررا S و S کروک نصب شده است. نصب این سیستم باعث کنترل خودرو در مانورهای سخت میشود و از لغزش ناگهانی بدنه در مانورهای رانندگی جلوگیری میکند. با کمک این سیستم و باتوجهبه لاستیکهای ۲۰اینچی، چرخش در پیچهای تند و خطرناک آسان و کمخطر خواهد بود. برای مطالعه بیشتر در خصوص این خودرو و همخانوادههایش به پورشه دیوار مراجعه کنید.
بنا بر تجربیات مالکان پورشه کررا، این سوپر خودروی لوکس و جذاب، که نمونههای موجود در ایران امروز نزدیک به ده سال سن دارند، در بخش فنی به معنای واقعی کلمه بینظیر هستند. شتاب، سرعت زیاد، هیجان، امنیت، کیفیت سواری و هندلینگ خودرو چیزی نیست که بهراحتی در هر خودروی لوکسی شاهد باشیم. سطح امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو مربوط به ۱۰ سال پیش است. یعنی هرچقدر هم که در زمان خود جلوتر از رقبا بوده است، امروز عادی به نظر میرسد. این خودرو همچنین در تمام نمونهها، در ردیف عقب تقریباً جایی برای نشستن ندارد و عملاً خودرویی دو نفره محسوب میشود. یعنی مالک، با قبول هزینهها زیاد نگهداری و دردسرهای آن، در نهایت خودرویی فانتزی صاحب میشود. قیمت روز خودرو پورشه دیوارمیگوید، باوجود همه این موارد این خودرو همچنان در بین میلیاردیهای موجود در بازار است.