شرکت خودروسازی جاگوار را با تولید خودروهای سدان گران قیمت می شناسیم اما هر از گاهی طراحی های این شرکت در سیستم حمل و نقل چشم ها را به خود خیره می کند، این بار هم جاگوار دست به طراحی دوچرخه زده است.
هر چند که خیلی از خودروسازان دنیا دوچرخه هم طراحی کرده اند اما وضع جاگوار فرق دارد چون دو سال است که در مسابقه «تور دو فرانس» برنده جایزه، تیمی است که از دوچرخه جاگوار استفاده می کند. جاگوار با پینارلو، سازنده فریم دوچرخه، همکاری می کند و دوچرخه ی دوگما ۶۵.۱ را از نو طراحی کرده است. مهندسان و طراحان جاگوار، لوله های فریم دوچرخه، میله زین، دوشاخه جلو و همه اجزای چسبیده به فریم را از نو طراحی کردند. هر یک از قطعاتی که از نو طراحی شده از لحاظ آیرودینامیک مورد بررسی و آزمایش دقیق قرار گرفته است. برای مثال همه این قطعات در فرایند «دینامیک سیالات محاسباتی» ۳۰۰ بار تست شده و نتایج در تونل باد سالن های طراحی جاگوار صحه گذاری شده است.
در نتیجه دوگما F8 اکنون ۲۶.۱ درصد از نسل قبلی خود یعنی دوگمای ۶۵.۱ آئرودینامیک تر شده (مقاومتش در برابر باد و اصطکاک کاهش یافته) و باید دید که آیا این هم زحمت ارزشش را داشته است یا نه چون همه این زحمات در بوته آزمایش «تور دو فرانس» قرار خواهد گرفت.