به گزارش سایت خودرو، در نمای ظاهری و در قسمت جلو اتومبیل، هیوندای با الهام گرفتن از نسل جدید شاسی بلند هیوندای سانتافه، جلوپنجره مشبک ذوزنقهای با سه ستون افقی و حاشیه کرومی را طراحی کرده و آن را در میان دو چراغ بزرگ تمام LED پیشانی خودرو نصب کرده است و مه شکنهای آن هم با قابی زیباتر احاطه شده است. عقب خودرو نیز هماهنگ با قسمت جلو، تغییراتی را تجربه کرده که اسپویلر سقفی عقب و چراغهای دو تکه LED کشیده و دو خروجی دوبل اگزوز بخش عمده آن را تشکیل میدهند.
در محدوده قدرتی هیوندای توسان هم دو نمونه موتور بنزینی ۱.۶ لیتری GDI و ۱.۶ لیتری توربوشارژر T-GDI قرار گرفته پیشرانه ۱.۶ لیتری استاندارد بدون توربوشارژر حداکثر ۱۳۵ اسب بخار و موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر T-GDI هم نهایتا ۱۷۶ اسب بخار را در اختیار کاربر قرار میدهد. علاوه بر پیشرانههای بنزینی، هیوندای سه نمونه از پیشرانههای دیزلی ۱.۷ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری و دو موتور ۲ لیتری ۱۳۶ اسب بخاری و ۱۸۴ اسب بخاری را هم در نظر گرفته است.
طی معرفی این محصول شاسی بلند آسیایی هم هیوندای از نسخهای ویژه رونمایی کرد توجه همگان را به خود جلب کرد و آن هم معرفی یک نسخه هیبریدی و یک نسخه دیگر پلاگین هیبریدی از هیوندای توسان بود. نسخه هیبریدی استاندارد هیوندای توسان به همراه خود یک پیشرانه دیزلی ۱۳۶ اسب بخاری متصل به یک جعبه دنده شش سرعته دستی و یک موتور الکتریکی ۱۴ اسب بخاری تغذیه شده از باتریهای ۴۸ ولتی لیتیوم یونی را حمل میکند که هر دو با یکدیگر به صورت ترکیبی حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ نیوتن متر گشتاور را تنها با تولید ۱۰۹ گرم گازهای CO2، بوجود میآورند.
نسخه پلاگین هیبریدی هیوندای توسان هم به یک موتور ۱۱۵ اسب بخاری دیزلی متصل شده به یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه با قابلیت تعویض دنده دستی در کنار یک موتور الکتریکی ۶۸ اسب بخاری منبع تغذیه باتریهای ۱۰.۷ کیلووات ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده است که ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتن متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار میدهد.