در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی تصویر برداری و اسکن سه بعدی، فکر استفاده از این تکنولوژی ها در اندازه گیری و تنظیم زوایای چرخ خودرو در تعمیرگاه ها، به واقعیت تبدیل شد. با این ابزار یک مکانیک قادر است در مدت زمان فقط ۷ دقیقه زوایای چرخ یک خودرو را با حداکثر دقت تنظیم نماید.
البته سرعت کار در این روش به کیفیت کار آسیبی نمی زند. اندازه گیری به وسیله دو دوربین بسیار دقیق برای هر چرخ، انجام می شود. یک سیستم مرجع مجتمع با شاغول کمبر و شاغول انحراف در هر سنسور وجود دارد که باعث می شود نتایج اندازه گیری دقیق و تکرار پذیر بوده و خطاهای پیچیده و مستمر کالیبراسیون حذف شوند.
این نوع سنسورها و سیستم مرجع مجتمع در نوع خود اولین نمونه ها هستند. این نوآوری اجازه می دهد که کاربر بتواند سنسورها را در هر محل مناسبی در تعمیرگاه قرار دهد بدون این که نیاز به صرف وقت برای کالیبراسیون داشته باشد.
به دلیل وجود سیستم مرجع داخلی، سنسورها سیار بوده و نیازی به نصب بر روی جک ندارند.
در این سیستم جبران سازی تاب رینگ به وسیله حرکت دادن خودرو بر روی سطح صورت می گیرد که باعث می شود با وجود دقت بالا سرعت کار افزایش چشمگیر داشته باشد. برعکس روش های قدیمی که چند نفر خودرو را روی سطح زمین هل می دادند، در روش جدید می توان خودرو را روشن کرده و برای جبران سازی تاب رینگ خودرو را راند، لرزش خودرو در اثر روشن بودن موتور تاثیری در دقت کار ندارد چون دوربین ها در فرکانس ۲۹ فریم در ثانیه کار می کنند. اندازه گیری زوایای هر چهار چرخ به صورت همزمان انجام می شود. اندازه گیری بر روی خودروهای با فاصله بین چرخ های تا ۳۴۰ سانتی متر بدون نیاز به ابزار الحاقی و برای خودرو های تا ۴۳۰ سانتی متر با ابزار الحاقی امکان پذیر خواهد بود.