شاید یک سوم از سال ۲۰۱۴ سپری شده اما برای شرکت های ژاپنی ۳۱ ماه مارس پایان سال مالی به حساب می آید و امسال برای مزدا یک سال استثنایی است.
مزدا بالاترین سود عملیاتی را در تاریخ یک قرن فعالیت خودروسازی خود کسب کرد. به بیان دقیق تر سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ شرکت خودروسازی مزدا ۲۳۸ درصد رشد در سود عملیاتی را تجربه کرد و به رقم ۱.۳۶ میلیارد یورو (معادل ۱.۸۸ میلیارد دلار) رسید.
حتی بازار بسیار دشوار و رقابتی اروپا هم روی خوشی به مدل زوم زوم مزدا نشان داد و با ۲۵ درصد رشد در سال مالی گذشته نسبت به سال ماقبل مزدا به رقم فروش ۱۶۳ هزار دستگاه دست یافت. جالب این جا است که فروش مزدا در پرفروش ترین بازارهای اروپا یعنی بریتانیا ۳۵ درصد و در آلمان ۲۰ درصد رشد داشت.
در بازار چین رشد مزدا فقط ۱۲ درصد بود که شاید به دلیل مناقشات سیاسی بین دو کشور بوده است. در بازار آمریکا فقط رشد ۵ درصدی مشاهده شده است. این رقم ممکن است تا حدودی ناامید کننده به نظر آید چون مزدا در بازار آمریکا ۳ مدل CX-5، مزدا۶ و اخیراً مزدا۳ را عرضه کرده است. با این حال به نظر تحلیل گران ۵ درصد رشد در بازار آمریکا خیلی هم افتضاح نیست.
مدیر عامل جدید مزدا ماسامیچی کوگای وعده داده بود که فروش در آمریکا را به ۴۰۰ هزار دستگاه می رساند اما در سال مالی منتهی به ۳۱ آذر ۲۰۱۴ تعداد فروش در آمریکا، کانادا و مکزیک به رقم ۳۹۱ هزار دستگاه رسید.