طبق آنچه از اخبار به دست آمده از آلپینا بر می آید این کمپانی مدتی پیش یعنی در اکتبر ۲۰۱۹ نسل جدید B3 را معرفی کرد، خودرویی که به عنوان برداشت اختصاصی این تیونر باسابقه از ب ام و سری ۳ شناخته میشود.
به گزارشسایت خودرو ، اکنون آلپینا تصمیم گرفته محصولی با پیشرانه دیزل نیز به مشتریان عرضه نماید بنابراین D3 S را معرفی کرده که در جایگاهی بالاتر از ب.ام.و. M340d قرار خواهد گرفت. خروجی پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری این خودرو به ترتیب با ۱۵ و ۳۰ واحد افزایش نسبت به M340d، اکنون ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
آلپینا D3 S ظرف ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد درحالیکه این زمان برای نسخه استیشن واگن با کمی افزایش برابر با ۴.۸ ثانیه خواهد بود. نکته جالب این است که ارقام مذکور با مشخصاتی که توسط ب.ام.و. درمورد M340d منتشر شده، برابری میکند. حداکثر سرعت نمونههای سدان و استیشن واگن از محصول جدید آلپینا به ترتیب برابر با ۲۷۳ و ۲۷۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.
آلپینا همچنین نرمافزار جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک این خودرو که ساخت ZF بوده را نیز مورد بازنگری قرار داده تا در کنار تعویض سریعتر دندهها، همخوانی بهتری با قدرت افزایش یافته پیشرانه داشته باشد. هر دو اتاق سدان و استیشن واگن از محصول جدید تیونر آلمانی به صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی نیز مجهز بوده و البته در سیستم تعلیق و اجزای شاسی نیز با همتایان بنزینسوز خود مشابه هستند.
آلپینا برای سیستم ترمز D3 S از سامانه نصب شده روی مدل B5 Bi-Turbo بهره گرفته که عملکردی درخور توجه دارد. رینگهای این خودروها به صورت استاندارد ۱۹ اینچی بوده اما میتوان نمونههای ۲۰ اینچی نیز برای آنها سفارش داد که درمجموع وزن خودرو را به اندازه ۱۴ کیلوگرم کاهش میدهند.
آلپینا از هماکنون در حال پذیرفتن سفارش برای مدل D3 S بوده و برای تحویل این خودروها به مشتریان در ماه نوامبر برنامهریزی کرده است. نسخههای سدان و استیشنواگن این خودرو در آلمان به ترتیب ۷۰,۵۰۰ و ۷۱,۹۰۰ یورو قیمتگذاری شده است.
اکنون آلپینا تصمیم گرفته محصولی با پیشرانه دیزل نیز به مشتریان عرضه نماید بنابراین D3 S را معرفی کرده که در جایگاهی بالاتر از ب.ام.و. M340d قرار خواهد گرفت. خروجی پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری این خودرو به ترتیب با ۱۵ و ۳۰ واحد افزایش نسبت به M340d، اکنون ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
آلپینا D3 S ظرف ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد درحالیکه این زمان برای نسخه استیشن واگن با کمی افزایش برابر با ۴.۸ ثانیه خواهد بود. نکته جالب این است که ارقام مذکور با مشخصاتی که توسط ب.ام.و. درمورد M340d منتشر شده، برابری میکند. حداکثر سرعت نمونههای سدان و استیشن واگن از محصول جدید آلپینا به ترتیب برابر با ۲۷۳ و ۲۷۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.
بد نیست بدانید حداکثر گشتاور آلپینا D3 S در دورموتور ۱۷۵۰ قابل دسترسی بوده که همین مورد به همراه قابلیت هیبرید خفیف پیشرانه، این خودرو را در عین پاسخگو بودن به خواستههای راننده در مسیرهای بزرگراهی، از لحاظ مصرف سوخت نیز در وضعیت مطلوبی قرار داده است.
آلپینا همچنین نرمافزار جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک این خودرو که ساخت
ZF بوده را نیز مورد بازنگری قرار داده تا در کنار تعویض سریعتر دندهها،
همخوانی بهتری با قدرت افزایش یافته پیشرانه داشته باشد. هر دو اتاق سدان و
استیشن واگن از محصول جدید تیونر آلمانی به صورت استاندارد به دیفرانسیل
لغزش محدود با کنترل الکترونیکی نیز مجهز بوده و البته در سیستم تعلیق و
اجزای شاسی نیز با همتایان بنزینسوز خود مشابه هستند.
آلپینا
برای سیستم ترمز D3 S از سامانه نصب شده روی مدل B5 Bi-Turbo بهره گرفته که
عملکردی درخور توجه دارد. رینگهای این خودروها به صورت استاندارد ۱۹
اینچی بوده اما میتوان نمونههای ۲۰ اینچی نیز برای آنها سفارش داد که
درمجموع وزن خودرو را به اندازه ۱۴ کیلوگرم کاهش میدهند.
آلپینا از هماکنون در حال پذیرفتن سفارش برای مدل D3 S بوده و برای تحویل این خودروها به مشتریان در ماه نوامبر برنامهریزی کرده است. نسخههای سدان و استیشنواگن این خودرو در آلمان به ترتیب ۷۰,۵۰۰ و ۷۱,۹۰۰ یورو قیمتگذاری شده است.