شرکت خودروسازی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان تا سال ۲۰۱۹ برای بسط و گسترش ۲.
به گزارش سایت خودرو به نقل از رویترز، هر سال که می گذرد، رقم هایی که گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان برای سرمایه گذاری های جدیداعلام می کند، درشت تر و چشمگیرتر می شوند و ظاهرا آئودی اکنون سوگولی این خودروساز است و از همه بیشتر مورد مهر و محبت قرار می گیرد. بی دلیل هم نیست وقتی به آمار سوددهی این گروه خودروسازی نیم نگاهی بیندازیم می بینیم که ۴۰ درصد از سود عملیاتی سال ۲۰۱۴ گروه خودروسازی فولکس واگن را برند آئودی تأمین کرده است.
در دسامبر ۲۰۱۴ آئودی خبری را منتشر کرد که تا سال ۲۰۱۸ سالانه ۱۰۰ میلیون یورو (۱۲۲ میلیون دلار آمریکا) برای توسعه محصولات جدید هزینه خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۰ بتواند ۶۰ مدل جدید خودرو عرضه کند و پیشتازی در فروش خودروهای فوق لوکس را در دست بگیرد؛ اما در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ در رقم سال ۲۰۱۴ تجدید نظر شد و قرار است ظرف ۵ سال آینده ۲ میلیارد یورو (۲.۵ میلیارد دلار آمریکا) صرف شود. به بیان دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۴ میلیارد یورو در تولید خودرو سرمایه گذاری خواهد کرد.
نزدیک به ۷۰ درصد از این سرمایه گذاری عظیم برای تولید مدل های جدید صرف می شود. دو مقوله جدیدی که در صنعت خودرو به شدت رو به گسترش است، یکی موضوع «ارتباطات خودروها به هم و به دنیای اینترنت» تحت عنوان Connectivity است و دیگری استفاده از مواد سبک و مستحکم تحت عنوان lightweight construction است.
اکثر این ۶۰ مدل جدیدی که تا سال ۲۰۲۰ به دنیای خودرو افزوده می شوند، به سگمنت های C و D بازار تعلق دارند و تعدادی هم کراس اور [شاسی بلندهای اسپورت] خواهند بود. یکی از دلایل سرمایه گذاری های جدید، گسترش خودروهای تمام برقی و خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق PHEV است. سرواژه PHEV در حقیقت مخفف plug-in hybrid electric vehicle است و اکثر خودروسازان بزرگ دنیا روی این نوع خودروها تمرکز دارند و سازمان های تحقیق و توسعه آنها سخت مشغول کار روی این سگمنت از بازار است.
جالب این جا است که گروه خودروسازی فولکس واگن علاوه بر برنامه سرمایه گذاری، یک برنامه کاهش هزینه هم تعریف کرده و قرار است تا سال ۲۰۱۷ رقم خیره کننده ی ۶.۱ میلیارد دلار کاهش هزینه را محقق کند که از این مقدار ۲.۵ میلیارد در آئودی خواهد بود. کاهش هزینه هایی که در کل دنیا محقق می شود، سر از سرمایه گذاری در مکزیک و برزیل در خواهد آورد. ساخت کارخانه جدید گروه خودروسازی فولکس واگن در مکزیک از سال ۲۰۱۵ شروع می شود و زمانی که در سال ۲۰۱۶ تکمیل شده خودروی Q5 آئودی از خطوط تولید این کارخانه بیرون خواهد آمد. ۸۵۰ کارگر جدید مکزیکی در این کارخانه مشغول خواهند شد. زمانی که این کارخانه تکمیل شود، مکزیک بعد از آلمان، چین و آمریکا، بزرگترین تولیدکننده خودروهای فوق لوکس جهان خواهد شد. کارخانه ی برزیل گروه خودروسازی فولکس واگن دو خودروی A3 و S3 تولید خواهد کرد و پیش بینی می شود در برزیل خرید خودروهای فوق لوکس سه برابر شود.