آلفارومئو به فکر افتاده تا از موتور خودروی فراری در خط تولید خود استفاده کند.
سرجیو مارچیونه مدیر عامل اتحاد فیات کرایسلر دوباره با ایده دهان پر کن و خیره کننده خبر ساز شد. این بار خبر موتورهای فرار در خودروهای آلفارمئو است که توجه ها را به سمت خود جلب کرده است. البته در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ هم اتوموتیونیوز خبر داده بود که قرار است معماری مازراتی و قرار دادن قوای محرکه در پشت خودرو در تولید خودروهای آلفارومئو به کار گرفته شود و از این معماری در محصولات کرایسلر و داج هم بهره برداری شود. قرار بود روی این پلتفرم خودروهای سدان با اندازه متوسط، ون به نام گیولا و یک سدان تمام قد به انضمام یک کراس اور طراحی شوند. این طرح بخشی از سرمایه گذاری ۱۲.۳ میلیارد دلاری فیات برای احیا در بازار اروپا از طریق مدل های جدید است.
به این ترتیب در ۵ سال آینده باید منتظر حداقل ۶ مدل جدید از خودروی آلفارومئو باشیم که دو تای آن شاسی بلند خواهند بود. سرنوشت دو خودروی میتو و گیولیتا که ۹۹ درصد فروش آلفا رومئو را سال گذشته تشکیل داده اند ظرف ۵ سال آینده نامعلوم است و ممکن است فقط یکی از آنها باقی بماند. در بین این ۶ مدلی که در ۵ سال آینده به بازار عرضه می شوند گران ترین آن مجهز به موتور فراری خواهد بود و به احتمال زیاد نام آن کوادریفوگلیو ورده Quadrifoglio Verde خواهد بود. مارچیونه برنامه ریزی کرده که با کامل شدن خط تولید، سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش برساند. به این ترتیب میزان فروش آلفا هم تراز فروش جهانی جیپ خوهد شد. اگر این برنامه ریزی محقق شود، فیات از لحاظ کسب و کار به سوددهی بازمی گردد. تمرکز فیات روی آلفارومئو به این معنی است که خودروی رودستری که قرار بود با مزدا MX-5 میاتا رقابت کند به دست فراموشی سپرده خواهد شد.