طبق اخبار به دست آمده از خودروها جی.دی.پاور که هر ساله نظرسنجی و پژوهش انجام می دهد و قابل اتکاترین برندهای خودرویی را معرفی می کند طبق روال سال های قبل لیست جدید برندهای قابل اتکا را منتشر کرد.
به گزارش سایت خودرو ، برای برخی از خریداران خودرو، ارزیابی خودروها توسط مؤسسه های نظرسنجی و تحقیقاتی اهمیت زیادی دارد.
یکی از معیارهای امتیازدهی برای رتبه بندی برندها تعداد مشکلات گزارش شده از این برندها به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو است. برندهای ژاپنی و کره ای وضعیت خوبی دارند و مردم این برندهای را قابل اتکا می دانند. صدر جدول را برند لکسوس به دست آورده و امتیاز آن ۸۱ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو است. متوسط صنعت هم ۱۲۱ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه است. سال ۲۰۲۱ بهترین نتیجه به دست آمده و تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو به کمترین تعداد خود در طول تاریخ صنعت خودرو رسیده است.
بعد از لکسوس، برند پورشه با ۸۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه مقام دوم و کیا به ۹۷ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو مقام سوم را به دست آورده اند.
مقام چهارم از آن تویوتا با ۹۸ و مقام بیوک با ۱۰۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه مقام پنجم هستند.
بهترین بهبود را شرکت کره ای کیامتور به دست آورده و نسبت به سال ۲۰۲۰ توانسته است تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ دستگاه را ۳۵ مورد کاهش دهد. این اولین باری است که کیا از کادیلاک، آکورا و هیوندایی هم پیش افتاده است.
میتسوبیشی با ۳۱ مورد بهبود، بعد از کیا است که بهترین بهبود سالانه را نشان داده است.
امسال سومین سال پشت سر هم است که پورشه ۹۱۱ مقام دوم را در این فهرست حفظ کرده است.
در ضمن اولین سالی است که تسلا به طور رسمی وارد این رقابت شده است اما با ۱۷۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه فعلا جایگاه خیره کننده ای به دست نیاورده است. هر چند هنوز از لحاظ جی.دی.پاور معیارهای مطالعه را کسب نکرده و نمی توان آن را با بقیه برندهای خودرویی مقایسه کرد.
همچنین جی.دی.پاور می گوید که وانت ها و شاسی بلندها واقعاً نیاز به بهبود دارند چون به ترتیب ۱۳۰ و ۱۲۰ اشکال به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو از خود نشان می دهند.
خودروهای سوبارو از جمله فارستر، آوتبک، کراستِرک و اَسنت در ۶ سال گذشته امتیاز خوبی به دست نیاورده اند و همگی پایین تر از متوسط صنعت قرار گرفته اند.
برای اندازه گیری تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، تعدد ایرادها در سامانه های مختلف از جمله سامانه گرما-سرما، سامانه های کمک به راننده [که از سال ۲۰۲۲ به مطالعات اضافه شده]، لذت رانندگی، امکانات و آپشن ها، سامانه صوتی-تصویری-اینترنتی، قوای محرکه، صندلی ها و تریم داخل بررسی می شوند.
صاحبان برندهای خودرویی بعد از سه سال استفاده از خودرو در این نظرسنجی شرکت می کنند.