به دنیای وحشی لامبورگینی های مفهومی خوش آمدید.
همه ی ما داستان اینکه چگونه “فروچیو” می خواست “فراری” را شکست دهد و برند خودش را از اتومبیلهای سوپر اسپرت بنا کند و دست آخر لامبورگینی را خلق نمود و سال گذشته ۵۰ سالگی این ابرخودرو را جشن گرفتند.
در این پست برخی از طرح های مفهومی این ابر خودرو را به شما نشان خواهیم داد.
با مدل “اگوئیستا” (خودپسند) آشنا شوید:
یک نوعی از لامبورگینی گایاردوی بی شباهت به بقیه با موتور V10 5.2 لیتری با ۶۰۰ اسب بخار قدرت موتور. بدنه ای از آلمینیوم و کربن ضد رادار. با سایه هایی از طرح بدنه ی هلیکوپتر مشهور آپاچی و طراحی بدنه همچون گاوی آماده ی یورش با شاخ های رو به زمین؛ در یک کلام: دیوانه!
پرگونتا (پرسش):
نوعی لامبورگینی دیابلوی دیفرانسیل عقب، با موتور اسلج هامر V 12 با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت.
سوگنا (رویا):
بر اساس طرحی از کونتاچ، طراح ژاپنی “ریوجی یاماراکی” که روزی رویای ساختن یک اتومبیل رویایی را در سر می پروراند، این ابرخودروی زیبا را طراحی نمود. موتور ۵.۲ لیتری V12 با ۴۵۵ اسب بخار و با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت.
استوکه (استوک):
با پنج متر طول و ۲ متر عرض، ۴ درب و ۴ صندلی، یک گایاردوی فوق العاده زیبا با موتور ۵.۲ لیتری V10 که بعد ها این ایده تبدیل به ساخت خودروی شاسی بلند “اوروس” شد.
وننو (سم افعی):
وننو نام یکی از قویترین گاوهای وحشی که تا کنون زیسته و در سال ۱۹۱۴ یک ماتادور را کشت و لامبورگینی نام این گاو را بر روی این مدل از ابرخودروی خود گذاشت. طرح آن برپایه ی “اونتادور” بوده و ۷۳۹ اسب بخار قدرت و تا ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.
اونتادور جی:
یک اونتادور بدون سقف. مدیر کل لامبورگینی آقای “استفان وینکلمان” آلمانی از “فلیپو پرینی” رئیس بخش طراحی لامبورگینی خواست تا یک چیز خاص برای نمایشگاه خودرو ارایه کند و او پس از ۶ هفته با این طرح برگشت.
زاگاتو راپتور (جانور شکارچی):
جانور شکارچی با سقفی دو حبابی (زاگاتو) نام این ابرخودروی مفهومی سبک وزن می باشد که عملاً بدون درب بوده و کل بدنه ی میانی خودرو روی محوری می گردد تا راننده بتواند درون خودرو جای بگیرد.
آتون:
برگرفته از مکتب مصر باستان این طرح کانسپت در نوع خود و در زمان خود در یک حراجی ۳۴۷ هزار دلار به فروش رسید. موتور ۳.۰ لیتری V8 قلب تپنده ای برای آن.
چیتا (یوزپلنگ وحشی):
لامبورگینی چیتای مدل ۱۹۹۷، یک آف رود ۴ محور که هیچ بویی از لامبورگینی نبرده است و بی نظیر است.
مارزال
این خودروی چهارنفره ی جالب در زمان خود در سال ۱۹۶۷ محسر بود و چند سال پیش این کانسپت در یک حراجی یک میلیون و پانصد هزار دلار به فروش رسید.
و مورد افتخاری: سستو المنتو (عنصر ششم):
سستو یک اتفاق مهم در طراحی لامبورگینی می باشد. نخستین بار در موتورشوی پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد. با ۵۶۲ اسب بخار قدرت و صفر تا صد ۲.۵ ثانیه و با یک عالمه فیبرهای کربنی که یک جت جنگنده را تداعی می کند.
به نظر من وحشی ترین کانسپت تاریخ لامبورگینی “اگوئیستا” می باشد که قرار است به صورت نمایش دایمی درآید. نظر شما چیست؟