مایه مباهات نیست صنعت خودروسازی بیماری که تقویم را به ۲۰۱۴ رسانده اما هنوز هم که هنوز است، با افتخار، پراید و ۴۰۵ و نیسان آبی تولید میکند. اما احساس غرور دارد، وقتی میبینیم یک ایرانی میخواهد پا جای پای بزرگان صنعت خودروسازی دنیا بگذارد؛ یک ایرانی همچون فردیس رضوانی، موسس کمپانی رضوانی موتورز واقع در کالیفرنیای آمریکا که همیشه رویای خلق یک ابرخودرو رویایی با چهرهای خاص و قابلیتهای عملکردی خاصتر داشته. BEAST تحقق این رویاست؛ ابرخودرویی که نهایت هیجان سواری در پیست و جاده را در قالبی مهیج، با بهایی معقول ارائه میدهد.
شتاب ۲.۷ ثانیهای…
به لطف شاسی ایدهآل آریل اتم و البته، وزن خالص ۷۰۴ کیلوگرمی، BEAST 500 تنها ۲.۷ ثانیه از حالت سکون تا تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت فاصله دارد. BEAST 500 این چالاکی رعبآور را از موتور ۲.۴ لیتری مجهز به سوپرشارژری میگیرد که با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، بین کابین محور عقب قرار گرفته است. BEAST در مدل ۳۰۰ نیز عرضه خواهد شد که کمی ضعیفتر و سبکتر از BEAST 500 است. نیروبخش این مدل، موتور ۲ لیتری مجهز به توربوشارژری است که با ۳۱۵ اسب بخار قدرتش، پیکره ۶۶۶ کیلوگرمی BEAST 300 را در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند. در هر دو مدل، قدرت از مسیر یک گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای ۱۹ اینچی عقب منتقل میشود.
کمتر از ۱۴۰ هزار دلار
مدلهای ۳۱۵ و ۵۰۰ اسبی BEAST، به ترتیب قیمت پایه ۱۱۹ و ۱۳۹ هزار دلاری خواهند داشت اما رضوانی موتورز اعلام کرده که دو مشتری اول این سوپر روداسترها، به ترتیب از تخفیف ۱۹.۵۰۰ و ۱۵.۰۰۰ دلاری بهرهمند خواهند بود. مالکین آریل اتم همچنین میتوانند با هزینه ۴۹ هزار دلاری، Atom خود را به BEAST 300 تبدیل کنند. هزینه تبدیل Atomهای شخصی به BEAST500 نیز ۶۹ هزار دلار اعلام شده است.