اخبار منتشر شده از کمپانی خودروسازی هیوندای حاکی از آن است که این شرکت از جدیدترین برند خود با طراحی کاملا متفاوت و تحت عنوان ” کونا ” رونمایی نمود .
به گزارش سایت خودرو ، کمپانی خودروسازی هیوندای پس از کش و قوسهای فراوان و همچنین تصاویر جاسوسی بسیار زیادی که از محصول جدیدش در بین وبسایتهای خارجی دست به دست میچرخید، حالا با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، از جدیدترین برند خود تحت عنوان “کونا” رونمایی کرد که در واقع یک خودروی کاملا جدید بوده و نسبت به دیگر خواهر و برادرانش از یک طراحی کاملا متفاوت سود میبرد که در ادامه بیشتر در رابطه با آن خواهیم دانست.
در نگاه اول هیوندای کونا شاید کوچک به نظر برسد، ولی برای شرکت سازنده یک بازیگر بسیار بزرگ خواهد بود که قرار است در سگمنت شاسی بلندهای B کلاس، رقیبی هیجان انگیز برای محصولات پرفروش و مطرح بازار همچون تویوتا CH-R و یا حتی نیسان جوک باشد که در این راه اصلا کار سادهای در پیش نخواهد داشت، ولی باتوجه به مشخصات فنی و همچنین ظاهر متفاوت این محصول میتوان به فروش بسیار خوب آن در بازارهای جهانی امیدوار بود که تنها سیاستهای شرکت سازنده در قیمت گذاری این محصول میتواند به تقویت این چشم انداز یا تضعیف آن کمک کند.
همانطور که گفته شد، ظاهر متفاوت این خودرو که در طراحی سیستم روشنایی بی شباهت به محصولات سیتروئن نیست، نسبت به دیگر محصولات هیوندای میتواند به تقویت فروش آن بسیار کمک کند، اما موضوع مهمتر میتواند بخش مولد قدرتی جدیدترین برند هیوندای تحت عنوان “کونا” باشد که در بازار ایالات متحده آمریکا با یک پیشرانه چهار سیلندر گاز سوز و احتمالا یک سیستم محرک تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد، اما مدل پایه را میتوان مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی دانست که در حداکثر کارایی خود میتواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و همچنین ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با ارسال این نیرو از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به سمت چرخهای محرک جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل که بستگی به انتخاب مشتری هنگام ثبت نام دارد، میتوان شاهد یک شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه و یا حداکثر سرعت بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برای جدیدترین برند هیوندای یعنی “کونا” بود.
این تمام ماجرا نیست، زیرا شرکت خودروسازی هیوندای برای تقویت فروش این محصول در بازارهای جهانی بخصوص بازار اروپا از پیشرانههای دیگری هم کمک گرفته است که اولین گزینه برای بازار اروپا میتواند یک پیشرانه سه سیلندر توربوشارژر ۱ لیتری باشد که در حداکثر کارایی خود میتواند نیرویی معادل ۱۱۸ اسب بخار تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به سمت خروجی هدایت کند، هرچند یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی هم وجود دارد که فعلا اطلاعاتی از عملکرد آن ارائه نشده است.
علاوه بر اینها، قویترین گزینه موجود را هم میتوان یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر مجهز به یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه دانست که از حجم ۱.۶ لیتری آن حداکثر ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور بدست میآید تا در عمل شاهد ثبت یک شتاب صفر تا صد ۷.۷ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت باشیم.