به گزارش سایت خودرو ، اول از همه در طراحی ظاهری اتومبیل، کمپانی خودروسازی هیوندای با الگوبرداری از نسخههای فیس لیفت هیوندای سوناتا معمولی پیش رفته و حالا محصولات دوست دار محیط زیست خود را به چهره آنان نزدیک کرده است که در این زمینه میتوان به تغییرات حاصل شده در جلوپنجره مشبک اتومبیل، چراغهای پیشانی، مجموعه سپر اتومبیل با اصلاح ورودیهای هوا، کاپوت جدید موتور و… اشاره داشت که در ظاهر اتومبیل بهبود قابل توجهی ایجاد کرده است، اما در زیر کاپوت اتومبیل چه خبر خواهد بود؟
همانطور که گفتیم، کمپانی خودروسازی هیوندای دو نسخه “هیبریدی” و “پلاگین هیبریدی” آماده کرده است که بر روی نسخه هیبریدی اتومبیل از یک موتور الکتریکی ۵۱ اسب بخاری و همچنین یک موتور بنزینی درون سوز با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که دارای حجم ۲ لیتری بوده و میتواند حداکثر خروجی قدرت ۱۵۴ اسب بخاری داشته باشد، اما پس از ترکیب این دو نیرو با یکدیگر و در نظر گرفتن اتلاف انرژی، خروجی قدرت ترکیبی ۱۹۳ اسب بخاری بدست میآید.
طبق ادعای کمپانی خودروسازی هیوندای، میتوان به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در حالت تمام الکتریکی دست پیدا کرد و همچنین با پر کردن باک سوخت و همچنین شارژ کامل باتریهای اتومبیل، میتوان بدون توقف تا ۱۰۴۶ کیلومتر رانندگی کرد.
بهتر از نسخه هیبریدی، سیستم محرک پلاگین هیبریدی اتومبیل خواهد بود که باتریهای مجموعه آن از ۱.۷۶ کیلووات ساعت در نسخه هیبریدی به ۹.۸ کیلووات ساعت از نوع “لیتیوم یون پلیمری” ارتقا پیدا کرده و میتواند محدوده حرکت بالاتری تا ۴۳ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی داشته باشد که پس از خالی شدن باتریها، هم میتوان از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۴ اسب بخاری برای شارژ مجدد باتریها استفاده کرد و هم میتوان با اتصال آن به برق شهری، باتریهای اتومبیل را در زمان استراحت شارژ کرد.
در پایان شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرده است که نسخههای هیبریدی از هیوندای سوناتا فیس لیفت در ۳ ماهه اول سال جاری میلادی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت، اما نسخه پلاگین هیبریدی آن در ۳ ماهه دوم سال جاری وارد بازار میشود.