به گزارش سایت خودرو ، در واقع میتوان گفت که در مقایسه با خودروی قبلی، در مبحث طراحی ظاهری، آئودی TT فعلی چندان تغییرات اساسی نداشته، ولی در عوض بزرگترین تغییر ظاهری آن که بیشتر باطنی است، رساندن حداقل وزن خودرو به ۱۱۲۵ کیلوگرم بوده که در مقایسه با نسخه قبلی بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.
علاوه بر اینها، طراحان در داخل کابین از قطعات مورد استفاده در برادر بزرگتر آئودی TT، یعنی آئودی R8 LMS استفاده کردهاند تا عملکردی بهتر در کنار چهرهای اسپرتتر و حرفه ایتر داشته باشد.
زیر کاپوت این خودرو نیز آئودی و مهندسان اتومبیلهای مسابقهای آن، از یک پیشرانه ۲ لیتری TFSI استفاده کردهاند که در حداکثر کارایی خود قادر به تولید قدرتی ۳۱۰ اسب بخاری (۲۲۸ کیلووات) و حداکثر گشتاوری ۴۰۰ نیوتن متری است که توسط جعبه دندهای شش سرعته S ترونیک دریافت شده و پس از تبدیل دور مورد نظر، به دیفرانسیل الکترونیکی فعال عقب ارسال میشود تا پس از تبدیل دور نهایی و تغییر زاویه مسیر نیرو، به چرخهای محرک خودرو ارسال شود. در ضمن بر روی پیشرانه خودرو سیستم افزاینده قدرت موقتی هم نصب شده که براساس یک تابع فشار، برای چند ثانیهای ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر تولید میکند که میتواند در مواقع سبقتگیری بسیار مفید باشد، سیستمی تقریبا مشابه با عملکرد کپسولهای نیتروژن در خودروها.