کانسپتهای پورشه اولین خودروی چهار درب پورشه بوده که هیچگاه به مرحله تولید نرسید، ولی چند سال بعد مقدمهای شد بر تولید خودروی معروف و پرمخاطب پورشه پانامرا.
به گزارش سایت خودرو ، برای شرکتی که آغاز فعالیتش به سال ۱۹۳۱ میلادی بر میگردد، علاوه بر تولید محصولات متنوع، میتوان در طول حیاتش انتظار طرحهای کانسپت بسیار زیادی را هم داشت.
در این بین منظورمان با شرکت خودروسازی پورشه است که بدون شک یکی از معتبرترین و باسابقهترین شرکتهای خودروسازی جهان به شمار میرود که تاکنون ماشینهای مختلف و معروفی روانه بازار کرده است، ولی امروز نه در رابطه با بهترین خودروهای پورشه، بلکه قصد داریم در رابطه با بهترین کانسپتهای پورشه صحبت کنیم که برخی از آنان مقدمهای برای تولید یک خودروی معروف فراهم کردهاند.
اولین خودرویی که قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم، در حقیقت طرح کانسپت Typ 754 یا به اختصار T7 است که دلیل اصلی قرارگیری آن در میان برترین طرحهای کانسپت پورشه، طراحی و توسعه آن توسط بنیانگذار پورشه یعنی “فردیناند پورشه” در سال ۱۹۵۹ میلادی است که در آن زمان یکی از زیباترین محصولات پورشه به شمار میرفت، ولی به دلایلی نامعلوم توسعه آن متوقف شد تا هیچگاه قلب ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۳۰ اسب بخاری آن به تپش نیافتد.
بعد از این هم به خودروی کانسپت پورشه ۹۸۹ خواهیم رسید که توسط شخصی به نام “Dr. Ulruch Bez” طراحی شده و در اصل اولین خودروی چهار درب پورشه با حفظ خصوصیات اسپرت به شمار میرود که در سینه خود از پیشرانهای ۴.۲ لیتری هشت سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری سود میبرد.
ولی خب باوجود تلاشهای پورشه از سال ۱۹۸۸ میلادی تا ۱۹۹۱ میلادی برای به ثمر رساندن این خودرو باز هم شاهد توقف پروژه تولید آن بعد از ۳ سال تلاش مداوم بودیم، ولی خب این طرح چندین سال بعد منجر به تولید یک خودروی شوتینگ بریک چهار درب تحت عنوان “پورشه پانامرا” شد که همگی ما به خوبی آن را میشناسیم.
اما سومین کانسپت که شرکت سازنده برای اولین بار است آن را به مخاطبان نشان میدهد. پورشه کاین کروکی، یکی از محدود پروژههای شرکت خودروسازی پورشه به شمار میرود که در سال ۲۰۰۲ میلادی کاملا در سکوت رسانهای به طراحی آن مشغول شدند.
حالا بعد از ۱۵ سال، برای اولین بار است که به طور رسمی توسط شرکت خودروسازی پورشه، آن هم برای شناخت برترین کانسپتها رونمایی شده است تا درست مثل رنجروور اووک کروکی و همچنین نیسان مورانو کروکی، رویای داشتن یک خودروی شاسی بلند کروکی را برای مشتریانش فراهم کند.
در آخر هم میرسیم به محصول آینده نگر این شرکت خودروسازی اشتوتگارتی، “ماموریت E” که با جدیت کامل در حال گذراندن مراحل توسعه و تستهای فنی خود است تا از سال ۲۰۱۹ یا شاید هم ۲۰۲۰ میلادی شاهد حضور آن در بازار باشیم. خودرویی که طبق گفتهها سیستم محرکی کاملا الکتریکی دارد و میتواند حداکثر نیرویی ۶۰۰ اسب بخاری در اختیار اتومبیل قرار دهد.