پژو ۲۰۰۸ در ایران و فرانسه

۰ 95

به گزارش سایت خودرو ، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در حاشیه نشست مشترک با مدیران پژو سیتروئن فرانسه ضمن ارزیابی مثبت از جلسات مشترک با طرف فرانسوی به خبرنگاران گفت: بازار خودرو در داخل ایران توسط دولت و خودروسازان ایرانی کنترل می شود و اینطور نیست که به گفته برخی افراد با حضور خودروسازان خارجی این بازار محل جنگ ایشان باشد.

وی ادامه داد: تصمیم به ادامه تولید خودروهای گذشته برند پژو مانند ۲۰۶، ۴۰۵، ۲۰۷ به ما ربط پیدا می کند و هیچ ربطی به قرارداد فعلی ما و پژو ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: بر اساس قرارداد فعلی در سال اول ۴۰ درصد از محصولات جدید داخلی سازی خواهد شد و د ر پروسه سه ساله این داخلی سازی به بالای ۷۰ درصد می رسد.

وی در مورد بومی سازی ۲۵ درصدی خودروهای جدید در شمارگان ابتدایی گفت: این ۲۵ درصد شامل مونتاژ و رنگ نمی شود و تنها قطعات و لوازم یدکی را پوشش می دهد به همین دلیل نقش قطعه سازان داخلی در همین تولید اولیه نیز کمک نخواهد بود.

یکه زارع از هدف گذاری ایران خودرو و ایکاپ برای ورود به بازار های منطقه ای خبر داد و افزود: یک بازار ۵۰۰ میلیون نفری در اطراف کشور وجود دارد و ورود به این بازار از اهداف اصلی ایران خودرو است که با توجه به محصولات تولیدی جدید و ورود فن آوری های نوین دست یابی به آن دور از ذهن نخواهد بود.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظر ها در مورد حضور کم رنگ قطعه سازان داخلی در قراردادهای جدید اظهار داشت: در همین روزهای اخیر بیش از ۶۰ قطعه ساز در جلسات مشترک حضور داشتند و به موازات قرارداد در حال پیگیری کارهای خود برای تولید محصولات جدید هستند بنابراین اگر کسی می گوید قطعه سازان از چیزی خبر ندارند؛ احتمالا قطعه ساز نیست.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: از همین امروز شرکت ایکاپ را از ایران خودرو و پژو جدا کنید و هر اتفاقی در این شرکت می افتد را به نام این دو شرکت ننویسید زیرا ایکاپ مستقل بوده و برنامه های خودش را دنبال می کند.

وی با اعلام سهم ۵۰ درصدی ایران خودرو و سهم ۵۰ درصدی پژو فرانسه در شرکت ایکاپ گفت: اهداف پیش روی ایکاپ مشخص است و اگر نتواند هزینه تولید را کاهش داده و استانداردهای مورد نیاز را برای خودروهای خود بدست آورد، تحقق این اهداف غیر ممکن خواهد بود.

یکه زارع از تغییر نگرش ایران خودرو و پژو در مشارکت جدید خبر داد و افزود: در قراردادهای قبلی ما تنها مونتاژ کار بودیم اما؛ در قرارداد جدید فن آوری و دانش تولید محصول را وارد کرده و از آن مهم تر سهم صادراتی ۳۰ درصد تولیدات را نیز لحاظ کرده ایم.

وی با انتقاد از مانور برخی افراد بر روی زمان از رده خارج شدن خودروهای تولیدی در جهان و مقایسه آن با ایران و انتقاد این افراد به قدیمی بودن مدل های جدیدی که قرار است تازه در ایران تولید شود گفت: هر پلت فرم عمری ۱۵ ساله دارد که در این مدت مدل های بسیاری بر روی همان پلت فرم تولید می شود بنابراین تاریخ خروج خودرو بر اساس پلت فرم در اروپا ۱۵ سال است و نه ۵ سال که برخی می گویند اما در مورد قدیمی بودن محصولات تازه وارد به ایران خودرو نیز باید بگویم که تنها در مورد مدل ۲۰۰۸، این خودرو در اسفند سال پیش در ژنو رونمایی شد و تازه از یک ماه آینده در خط تولید پژو تولید آن آغاز می شود بنابراین چگونه خودرویی که هنوز تولید نشده را قدیمی می خوانید.

مدیر عامل ایران خودرو در مورد ورود خودروهای برقی به ایران نیز گفت: تا سال ۲۰۱۵ تعداد این خودرو ها در اروپا و جهان تنها ۱۰۰ و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است و اینطور نیست که به همین راحتی بتوان این مدل خودرو ها را وارد خیابان کرد. ابتدا زیرساخت می خواهد و سپس به دلیل گرانی این خودرو ها دولت نیز باید برای عرضه آنها هزینه کند.

وی با تاکید مجدد بر تولید خودروهای روز در قرارداد در ایکاپ اظهارداشت: ما به دنبال تولید خودروهای با میفیت، ارزان و جادار برای مردم هستیم و تمام مدل های معرفی شده در قرارداد جدید نیز دارای این خصوصیات هستند.

برچسب ها: , ,

نظرات

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ستاره دار الزامی هستند *

دسته‌ها

درباره ما

در وب سایت خودرو کاربران میتوانند تمای اطلاعات خودروهای ایرانی و خارجی را دریافت کنند اعم از: قیمت خودرو مقالات مرتبط با خودروها، لیست خودروها، مشخصات فنی خودروها، جدیدترین اخبار خودرو و مقالات مرتبط با خودروها